אצל רופא: הורים, צאו מהחדר

(0)
לדרג

סקר חדש מגלה כי בני 12-13 משתפים ביתר רצון בענייני סמים, אמצעי מניעה ובעיות נפשיות כשההורה עוזב את חדר הרופא: ההמלצה: אפשרו שיחה פרטית

מאת: מערכת zap doctors

לא על הכל הילדים מוכנים לדבר עם אמא ואבא. בני נוער נוטים לשוחח עם הרופאים המטפלים בצורה פתוחה יותר בנושאי בריאות מינית ושימוש בסמים, דווקא כאשר הוריהם אינם נמצאים בחדר לפחות במהלך חלק מהבדיקה הרפואית. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Adolescent Health.

החוקרים מצאו כי המספר הגדול ביותר של נושאים בריאותיים עלה כאשר ההורים היו נוכחים בחלק מהביקור הרפואי, אך ביתר הביקור נותרו מחוץ לחדר הרופא.

הסקר כלל 504 בני נוער בני 13-17 שנים ואת הוריהם ובו נשאלו אם במהלך הביקור האחרון של המתבגרים אצל הרופא נערכה שיחה חסויה ואילו נושאים עלו לדיון.

בני הנוער נהגו לדון יותר על נושאים דוגמת עישון, סמים ואלכוהול, בריאות מינית, דימוי-עצמי, לחץ בבית הספר ובריאות נפשית, כאשר שוחחו עם הרופאים בפרטיות לפחות חלק מזמן הביקור. קרוב למחצית מהמתבגרים שהוריהם היו מחוץ לחדר הרופא בכל הביקור דיווחו כי השיחה הייתה שונה במידה והוריהם היו נוכחים בחדר.

מומחים ממליצים כי כאשר ילדים מגיעים לגיל 12-13, על רופאי ילדים להקפיד כי במהלך חלק מהביקור תיערך שיחה חסויה. יש חשיבות גם לנוכחות ההורים בחדר הרופא, אך לא לאורך כל הביקור, על מנת לאפשר העלאת נושאים חסויים.

מנתונים אלו עולה כי להורים חשיבות רבה וחשוב שיעודדו שיחה עם הרופא. אך חשוב גם להקפיד על מתן זמן שיחה פרטית בין המתבגרים ובין הרופאים להשלמת התמונה הכללית.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום