התקף לב - קטלני יותר לנשים

(0)
לדרג

מסקירה חדשה עולה כי נשים שאושפזו לאחר אוטם חד של שריר הלב היו בגיל מבוגר יותר, וסבלו בשכיחות גבוהה יותר ממחלות רקע: סוכרת, אי-ספיקת לב ודיכאון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מדוע בנשים שיעורי תמותה גבוהים יותר לאחר אוטם שריר הלב?

חוקרים מאוניברסיטת ייל סקרו עשרות מאמרים שפורסמו במשך חמישים השנים האחרונות, במטרה למצוא מענה לשאלה מדוע אוטם שריר הלב (התקף לב) קטלני יותר בקרב נשים? לטענתם, הממצאים מציעים רמזים לנקודות מחקר נוספות לסגירת הפער המגדרי.

הסקירה, שפורסמה לאחרונה בכתב העת Circulation כללה 39 מחקרים מקיפים עם לפחות חמש שנות מעקב. הסקירה אישרה חלק גדול מהתצפיות שעלו מניתוחים קודמים ומחקרים קודמים: ההבדלים בין המינים בשיעורי התמותה לאחר התקף לב קטנים יותר לאחר שלוקחים בחשבון את גיל המטופלים; נשים שאושפזו לאחר אוטם חד של שריר הלב היו בגיל מבוגר יותר, בהשוואה לגברים. כמו כן, בנשים תועדה שכיחות גבוהה יותר של מחלות רקע משמעותיות, בהשוואה לגברים, בעיקר סוכרת, אי-ספיקת לב, דיכאון ופגיעה בתפקוד הכלייתי.

באחת התצפיות, החוקרים מדווחים כי ההבדל בשיעורי התמותה בין גברים ונשים הצטמצם מעט במהלך השנים. בנוסף, עצם העובדה שנשים לא זוכות לייצוג הולם במחקרים רבים מהווה ממצא חשוב בפני עצמו.

לדברי החוקרים, אף שיש מקום למחקרים נוספים, לרופאים כבר יש כלים קליניים המסייעים בניבוי נשים הנמצאות בסיכון להתקף לב ולאבחון של אוטם חד של שריר הלב במועד, עם סיכוי אפשרי לשיפור שיעורי ההישרדות. הבעיה היא רק שהרופאים אינם משתמשים בכלים אלו.

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום