ט"ו באב: לא לאכול בשביל שניים

(0)
לדרג

זוגיות היא דבר מבורך, אבל לא פעם אנחנו נוהגים לחגוג אותה על צלחת פסטה עתירת שמנת ולשלם עליה בדיאטה. זה לא חייב להיות ככה, אם תאמצו את הטיפים שלנו

מאת: מורן קילזי

שמתם לב שמאז שאתם בזוגיות אתם אוכלים יותר? פעמים רבות אנו נוטים להפגין או לחגוג את אהבתנו באמצעות אוכל, בין אם זה על ידי הכנת ארוחה מפנקת לבן/בת הזוג, או ביציאה לבילוי זוגי או אירוע זוגי שכוללים בדרך כלל עצירה במסעדה טובה. כל "פינוקי האהבה" הללו לא משפיעים לטובה על הגזרה שלכם, ופתאום אתם קולטים שמאז שהכרתם עליתם במשקל, ואתם בכלל לא בטוחים שאפשר לצאת מהלופ הזה. אבל למרבה השמחה אתם טועים - אפשר לשמור על המשקל גם כזוג, ואפילו להפחית קילוגרמים ביחד. אז איך עושים את זה?

קל יותר ביחד: זכרו שבשניים קל יותר, כי אפשר לתת זה לזה מוטיבציה וכך לא לוותר בקלות על אכילה בריאה ונכונה. מומלץ לדבר על כך מראש עם בן/בת הזוג ולקבל יחד את ההחלטה שעושים שינוי משותף.

תמכו זה בזה: כמו בכל תהליך של שינוי, גם בתהליך של ירידה במשקל לעתים קשה להתמיד ויש אף רצון לוותר. כשעושים תהליך ביחד חשוב לתמוך זה בזה, וכשאחד מכם מגיע לנקודות שבירה שבן הזוג תמיד יהיה שם בשבילו כדי להרים אותו ולעזור לו לחזור למסלול.

חלוקת מזון: זכרו שעדיף לאכול בשניים מאשר בשביל שניים! אם תחלקו במנות תאכלו חצי מכמות הקלוריות. לכן העדיפו להזמין במסעדות מנה אחת שניתן לחלוק, וכך תוכלו לאכול גם מנה עיקרית ואפילו לפנק את עצמכם בקינוח משותף.

התפריט החכם: בילוי במסעדות יכול להיגמר בכמות קלוריות רבה. הקדישו מחשבה לבחירה שלכם - מומלץ לבחור במנות דלות שומן, כלומר אפויות או צלויות, וכן להקפיד לשתות מים או סודה במקום משקאות ממותקים. לקינוח ניתן לבחור בגלידת סורבה או בעוגת שמרים ולחלוק את המנה.

פינוק ביתי: אם אתם הורים לילדים, לעתים קרובות עולה צורך ל"פינוק משותף" אחרי שהילדים נרדמים. לא פעם הפינוק הזה הוא אחד החטיפים שנקנו בכלל עבור הילדים (נשמע לכם מוכר?). אז את הממתקים של הילדים השאירו לילדים, ועבורכם הכינו פינוקים ביתיים וטעימים שבהחלט יכולים לעשות את העבודה. כמה דוגמאות: מוזלי מיוגורט דל שומן (עד 3%) עם פירות חתוכים בפנים ומעט גרנולה, מילקשייק מגלידה וחלב דלי שומן או פרישייק מפירות העונה, פופקורן ביתי (גרגרים קלויים ולא פופקורן הנמכר בשקיות למיקרוגל שמכיל הרבה יותר שומן).

סדר יום: תכננו מראש את הארוחות שלכם. תכנון מראש ימנע מכם לאכול מאכלים שלא מתאימים לדיאטה. ואם בחג האהבה עסקינן, אז מובן שמומלץ להכין רשימת קניות משותפת ואפילו לבשל יחדיו - כך גם תבלו זמן איכות ביחד וגם תדעו בדיוק מה אתם אוכלים ומתי.

רעיונות לארוחה בריאה לט"ו באב

אם החלטתם לחגוג את חג האהבה בהכנת ארוחה מפנקת לבן/בת הזוג, הנה כמה רעיונות בריאים שלא יהרסו לכם את הדיאטה:

חזה עוף צלוי עם עשבי תיבול בתוספת סלט בורגול ומגוון ירקות אנטיפסטי (בצל, גמבה, קישוא, חציל, עגבניות ופטריות).

פשטידות על בסיס ירקות וגבינות רזות, פרוסות לחם ביתי מחיטה מלאה, פלטת גבינות קשות עד 9% שומן, ירקות חתוכים בצבעים שונים וכוס יין אדום.

דג אפוי בתנור בתוספת פירה מבטטה ותפוחי אדמה, סלט עלי בייבי עם צנוניות וסלט סלק.

שקשוקה תרד או שקשוקה עגבניות עם ביצים וגבינת פטה 5% שומן, בתוספת 2-3 פרוסות לחם חיטה מלאה/שיפון וסלט ירקות עשיר.

מורן קילזי היא דיאטנית קלינית

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סיבים תזונתיים
פורום תזונה קלינית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום