הפרעות שינה מעודדות דמנציה

(0)
לדרג

מחקר: בקרב יוצאי צבא מבוגרים נמצא כי הפרעת שינה כלשהי לוותה בעלייה של 30% בסיכון לדמנציה, וכי הסיכון עלה ל-80% בקרב מי שסובלים מפוסט טראומה

מאת: מערכת zap doctors

הפרעות שינה, כולל דום נשימה בשינה ונדודי שינה, קשורים לסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ועדת האלצהיימר הבינלאומי AAIC (Alzheimer's Association International Conference).

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעה של הפרעות השינה על הסיכון האפשרי להתפתחות ירידה קוגניטיבית ודמנציה ביוצאי צבא מבוגרים. הם ביקשו לקבוע אם יוצאי צבא מצויים בסיכון מוגבר לדמנציה, בנוכחות הפרעות שינה אלו.

מדובר במחקר שהתבסס על נתונים מרשומות רפואיות של כ-192 אלף משתתפים שנבחרו באקראי, בני 55 שנים ומעלה, עם וללא דמנציה, עם נתונים על נוכחות הפרעות שינה בתחילת המחקר (2000-2003) והתפתחות דמנציה במהלך המעקב (2004-2011).

החוקרים מצאו כי ביוצאי צבא עם הפרעות שינה מכל סוג נרשמה עלייה של 30% בסיכון לדמנציה. התוצאות היו דומות בקרב מי שסובל מדום נשימה בשינה (עלייה של 33%) ונדודי שינה ללא דום נשימה (עלייה של 27%). בנוסף, החוקרים מצאו כי ביוצאי צבא עם תסמונת דחק בתר-חבלתית והפרעות שינה נרשם סיכון גבוה יותר לדמנציה (עלייה של 80%), עדות להשפעה סינרגיסטית.

אף על פי שהמנגנון בבסיס הקשר בין דמנציה להפרעות שינה אינו מובן היטב, ממצאי המחקר מצטרפים לעדויות הרבות, הקושר בין הפרעות שינה ובין התפתחות דמנציה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום