אק"ג: הכלי הכי המדויק לאבחון

(0)
לדרג

מחקר: תרשים אק"ג עוזר להעריך דום לב בספורטאים צעירים בצורה טובה יותר מבדיקה גופנית או שאלון רפואי; ב-70% מהמקרים התקבלו תוצאות שונות משל השאלונים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בדיקות סקירה של ספורטאים צעירים למחלות לב באמצעות תרשים אק"ג משפרות באופן משמעותי את הערכת הסיכון לדום לב; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הדיוק של בדיקות סקירה למחלות לב וכלי דם על סמך בדיקה גופנית, היסטוריה רפואית ותסמינים כפי שנוסחו בשאלון רפואי, אל מול דיוק הערכת הסיכון על בסיס תרשים אלקטרוקרדיוגרפי.

במחקר השתתפו יותר מ-1,300 צעירים שעברו בדיקות סקירה שכללו שאלונים רפואיים, בדיקה גופנית ואק"ג. כאשר זוהו ממצאים חריגים, המשתתפים עברו הערכה נוספת באמצעות אקו-לב.

בסיכומו של דבר, ב-916 משתתפים (68%) התקבלו תשובות שונות ממה שהיה ניתן לקבל באמצעות שאלונים הרפואיים. הערכה רפואית נוספת מצאה כי ב-495 מהמשתתפים עם שאלונים חיוביים לא נדרשה הערכה נוספת (54%). ממצאים חריגים בתרשים אק"ג זוהו ב-72 משתתפים (5.4%), בעוד שב-124 משתתפים (9.3%) תועדו ממצאים חריגים בבדיקה הגופנית.

שיעור התוצאות החיוביות-שגויות עמדו על 31% על בסיס תשאול, על 9.3% עם בדיקה גופנית ו-5% בלבד עם תרשים אק"ג. ממצאים אלו מאשרים כי שיעור התוצאות השגויות של תרשים אק"ג הוא נמוך כאשר מבוצע על ידי רופאים מנוסים בפירוש תרשימי אק"ג בספורטאים.

בואו לדבר על זה בפורום שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום