פרוביוטיקה מאזנת לחץ דם

(0)
לדרג

סקירה: פרוביוטיקה מסייעת להוריד את לחץ הדם הסיסטולי בכ- 3.5 מ"מ כספית ואת לחץ הדם הדיאסטולי ב-2.4 מ"מ כספית, דבר המפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם

מאת: מערכת zap doctors

האם לטיפול פרוביוטי השפעה על איזון לחץ הדם? מתוצאות סקירה חדשה, שפורסמו החודש. בכתב העת Hypertension, עולה כי טיפול פרוביוטי עשוי להביא לירידה של כ-3.5 בלחץ הדם הסיסטולי ושל כ-2.4 מ"מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי. דבר זה עשוי להוריד את הסיכון למחלות לב ואירועים מוחיים.

הסקירה הנוכחית כללה תשעה מחקרים קליניים עם סך הכל כ-540 משתתפים. הזנים הפרוביוטיים שקיבלו השתנו בין המחקרים; ארבעה מחקרים התבססו על יוגורט כמקור העיקרי לחיידקים פרוביוטיים, שניים התבססו על מוצרי חלב, אחד התבסס על תוספים פרוביוטיים בצורת קפסולה, אחד התבסס על משקאות זרעי ורד בר ואחד התבסס על גבינה פרוביוטית. המחקרים ארכו בין שלושה לתשעה שבועות.

בממוצע, תועדה במחקרים ירידה הממוצעת של 3.5 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי בקרב צרכני פרוביוטיקה. החוקרים מציינים עוד כי חמישה מחקרים דיווחו על ירידה משמעותית של 5 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי לאחר שהמשתתפים צרכו פרוביוטיקה. הירידה הכוללת של 2.4 מ"מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי הייתה משמעותית, אך תוארה רק במחקר אחד שבו תועדה ירידה של 8 מ"מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי.

באחד המחקרים הגדולים למשל נמצאה ירידה של 3.3 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי, ביחד עם ירידה של 1.4 מ"מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי, שלוו בירידה של 22% בסיכון היחסי לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, התקף לב או אירוע מוחי.

זאת ועוד, בממוצע בקרב מי שצרכו למעלה מזן פרוביוטי אחד, הירידה בלחץ הדם הסיטולי הייתה ניכרת יותר, ועמדה על 5.8 מ"מ כספית. בקרב מי שצרכו פרוביוטיקה במשך למעלה משמונה שבועות נרשמה ירידה של 4.9 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי.

החוקרים מציינים כי הממצאים מצביעים על ירידה גדולה יותר בלחץ הדם בקרב נבדקים עם לחץ דם מוגבר בתחילת המחקר, ובמי שטופלו במספר זנים פרוביוטיים. לדברי החוקרים, ממצאים אלו מעידים על התועלת האפשרית של פרוביוטיקה ותומכים במחקרים נוספים להערכת מקומה בטיפול לאיזון לחץ הדם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום