וידאו: אירוע מוחי בשידור חי

(0)
לדרג

תושבת קנדה שוחררה מביה"ח עם טיפים להתמודדות עם מתח, אך כשההפרעות בדיבור ותחושת הנימול המשיכו הסריטה עצמה בזמן אמת. הרופאים אישרו: זהו אירוע מוחי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

סלפי בשירות הרפואה. אשה מאזור טורונטו שבקנדה העלתה לרשת שיתוף הווידאו יוטיוב סרטון שצילמה כדי להדגים את הנימול וההפרעה בדיבור שמהן, ושלחה אותו למרפאה. לאחר הצפייה, הרופאים אבחנו כי לא מדובר במתח כפי שסברו קודם לכן, אלא באירוע מוחי קל.

האשה, סטייסי יפס, מספרת כי כאשר הפנים שלה קפאו והיא התקשתה לדבר, היא נזכרה בסימנים לאירוע מוחי כפי שלמדה בקמפיינים בנושא. לאחר שהתסמינים חלפו, היא פנתה לחדר המיון הקרוב, אך הבדיקות היו תקינות וניתנו לה עצות כיצד להתמודד עם אירועי דחק. תחושת הנימול חזרה כאשר עזבה את בית החולים. כאשר הופיע נימול בפלג גופה השמאלי במהלך נהיגה יומיים מאוחר יותר, היא עצרה בצד והחלה לצלם את עצמה בעזרת המכשיר הנייד שלה.

בתחילת הסרטון מספרת סטייסי כי השינוי בתחושה מופיע שוב, ומדווחת על הופעת נימול בפלג גופה השמאלי, בזמן שמצביעה על השפה התחתונה שלה ומנסה לחייך. החולה נזכרה כי הרופאים המליצו לה לנשום עמוק ולהוציא אוויר בכדי להתמודד עם המתח ופעלה בהתאם להמלצות, כל זאת במהלך הצילום, אך לאחר כדקה הדגימה קושי בהרמת היד.

לדבריה, היה לה ברור כי לא מדובר באירועים על רקע מתח והאמינה כי באמצעות עדות מצולמת הרופאים יבינו טוב יותר את מצבה. לאחר שפנתה לבית חולים בטורונטו, היא הופנתה למרכז לטיפול באירועים מוחיים בעיר. מומחים מהמרכז לטיפול באירועים מוחיים בטורונטו הודו כי מעולם לא נתקלו בחולה שצילם את עצמו בזמן אירוע מוחי. הסרטון שכנע את הרופאים כי החולה פיתחה ללא ספק אירוע המכונה בעגה המקצועית אירוע איסכמי חולף (TIA או Transient Ischemic Attack), אירוע מוחי קל.

בעקבות זאת, הושלמה בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI), הרגישה מאוד לזיהוי אירועים מוחיים. צוות הרופאים המטפלים זיהה פגיעה קטנה והצליח לזהות את הגורם, כאשר לדבריהם האירוע המוחי נבע מטרשת עורקים, עם יצירת קריש דם שחסם עורק קטן המספק דם לצד אחד של המוח והוביל לשיתוק פלג הגוף הנגדי.

המומחים מציינים כי מחקרים חדשים מוכיחים כי אירועים מוחיים מופיעים בגילאים צעירים יותר, בדיוק כפי שיתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות וסוכרת מסוג 2 מאובחנים כיום בגיל צעיר יותר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום