אלצהיימר: לעשות התעמלות למוח

(0)
לדרג

תזיזו את הרגליים, תגנו על הראש: לפי שני מחקרים חדשים פעילות גופנית מתונה בגיל העמידה קשורה באופן מובהק עם סיכון מופחת להתפתחות דמנציה

מאת: מערכת zap doctors

פעילות גופנית בכל היקף בגיל העמידה מסייעת במניעת הידרדרות קוגנטיבית ודמנציה; כך עולה מתוצאות שני מחקרים חדשים, שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם איגוד האלצהיימר הבינלאומי (AAIC).

במחקר הראשון נכללו 1,820 משתתפים בעלי תפקוד קוגניטיבי תקין, והחוקרים בחנו את ההשפעה של דרגות שונות של פעילות גופנית בגיל העמידה ובגיל מבוגר, ושכיחויות של ליקויים קוגניטיביים קל. פעילות גופנית קלה הוגדרה כהליכה נינוחה; פעילות גופנית מתונה כללה פעילויות דוגמת הליכה מהירה, רכיבה ושחייה; פעילות גופנית מאומצת כללה השתתפות בפעילויות דוגמת רכיבת הרים וסקי.

389 משתתפים אובחנו עם דמנציה במהלך המעקב והחוקרים מצאו כי פעילות גופנית קלה ומתונה, אך לא פעילות גופנית מאומצת, בגיל מבוגר, לוותה בסיכון מופחת לליקוי קוגניטיבי קל. העובדה שפעילות מאומצת בגיל מבוגר לא מנעה התרחשות של ליקוי קוגניטיבי קל נובעת ככל הנראה מהמספר הקטן של משתתפים שהיו בכלל מסוגלים לבצע פעילות זו בגיל מבוגר.

במחקר השני, ביקשו החוקרים לקבוע אם רמת הפעילות הגופנית עשויה לדחות הופעת דמנציה בחולים המאובחנים עם ליקוי קוגניטיבי קל. המשתתפים היו במעקב למשך תקופה של כשנתיים ובמהלכה 92 משתתפים פיתחו דמנציה חדשה. החוקרים מצאו כי רק פעילות גופנית מתונה בגיל העמידה הייתה קשורה בקשר מובהק סטטיסטית עם סיכון מופחת להתפתחות דמנציה. לא נמצא קשר בין פעילות גופנית קלה או מאומצת בגיל העמידה ובין הסיכוי להתפתחות דמנציה.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי פעילות גופנית בכל היקף בגיל העמידה עשויה לספק הגנה מפני הידרדרות קוגניטיבית.

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום