השמנת יתר - מסוכן כמו עישון

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, השמנת יתר קיצונית מעלה את הסיכון לתמותה בהיקף דומה לעישון סיגריות: בקרב בעלי BMI של 40 ומעלה, יותר מקרי מוות מסוכרת, מחלות לב וסרטן

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בקרב אנשים הסובלים מהשמנה קיצונית, עם מדד מסת גוף גבוהה (BMI מעל 40), שיעורי תמותה מוגברים, כאשר מרבית המקרי התמותה נובעים ממחלות ממאירות, מחלות לב וסוכרת. כך עולה מתוצאות סקירה חדשה, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת PLoS Medicine.

במסגרת הסקירה בחנו החוקרים נתונים מ-20 מחקרים מארה"ב, שוודיה ואוסטרליה. מהנתונים עולה כי חייהם של משתתפים בעלי מדד מסת גוף של 40-44.9 התקצרו ב-6.5 שנים בממוצע, ואלה בקטיגוריית של מדד מסת גוף 50-54.9 איבדו בממוצע 8.9 שנות חיים, ומי שנמצאים בקטגוריית מדד מסת גוף בטווח 55-59.9 איבדו בממוצע 9.8 שנים מחייהם.

החוקרים מצאו כי הסיכון המוגבר הוביל לקיצור משמעותי של תוחלת החיים לאחר גיל 40, עם השפעה דומה בהיקפה לזו של עישון סיגריות בנוכחות משקל תקין. הם לא כללו במחקר משתתפים שעישנו אי-פעם סיגריות, או חולים עם מחלות כרוניות. שיעורי המוות עקב מחלות לב היו גבוהים במיוחד בקרב הסובלים מהשמנה קיצונית, אחריהם שיעורי תמותה עקב מחלות ממאירות ושיעורי תמותה עקב סוכרת.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות פיתוח התערבויות יעילות יותר במלחמה כנגד מגפת ההשמנה בציבור.

בואו לדבר על זה בפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום