גלי חום: דיקור יכול להקל

(0)
לדרג

סקירה חדשה מגלה כי אקופונקטורה עשויה לסייע להתמודדות עם גלי חום, מהם סובלות נשים אחרי מנופאוזה בגיל המעבר; עם זאת אין השפעה על תסמינים נוספים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

טיפול אקופונקטורה (דיקור) יכול לעזור לנשים הסובלות מגלי חום לאחר מנופאוזה, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה שהדגימה ירידה בתדירות וחומרת גלי חום, לצד שיפור באיכות החיים בעקבות הטיפול. ההשפעה החיובית של הדיקור נותר למשך לפחות שלושה חודשים.

החוקרים בחנו נתונים מ-12 מחקרים עם יותר מ-800 משתתפים. מרבית המחקרים בחרו בנקודות אקופונקטורה על בסיס הניסיון הקודם של המטפלים או פרוטוקולים שפורסמו לטיפול בגלי חום. בסקירה שלהם החוקרים לא הצליחו לזהות כל עדות להשפעה של מינון הטיפול, מספר המחזורים, או משך מחזורי הטיפול על תדירות גלי חום. בנוסף, מהמחקרים עלה כי טיפול דמה היה דומה ביעילות לאקופונקטורה אמיתית בהפחתת תדירות גלי חום.

מהמחקרים שפורסמו בספרות עולה השפעה לא עקבית של אקופונקטורה על בעיות שינה, הפרעות במצב הרוח ובעיות בתפקוד המיני, ולכן קשה לתעד תועלת ברורה של הטיפול על תסמינים אלו.

למרות שההשפעה המועילה של אקופונקטורה על איכות החיים בנשים לאחר מנופאוזה נבחנה בסקירה קודמת, הסקירה הנוכחית שונה מאחר שהחוקרים בחנו בנפרד את השפעת הדיקור על איכות החיים ספציפית למנופאוזה בשלושה תחומים. מהממצאים עולה כי אקופונקטורה הביאה לשיפור משמעותי בגלי חום, אך ללא השפעה על תסמינים פסיכיאטריים, תפקוד גופני או מיני, בעוד שסקירה קודמת לא הדגימה שיפור משמעותי באיכות החיים הכוללת בנשים לאחר-מנופאוזה לאחר אקופונקטורה.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום