בת 3 לקתה בשבץ מוחי

(0)
לדרג

הפעוטה הגיעה לבי"ח בני ציון כשהיא סובלת מפרכוסים ואובחן שהיא עברה שבץ מוחי, הנובע ממום מולד בלב. מומחה: תסמינים של שבץ מוחי שונים אצל הילדים

מאת: מערכת zap doctors

מקרה רפואי נדיר: פעוטה בת שלוש טופלה לאחרונה במחלקת הילדים במרכז הרפואי בני ציון לאחר שסבלה מפרכוס ושקיעה במצב ההכרה. הפעוטה עברה סדרת בדיקות מקיפה אשר העלתה כי לקתה בשבץ מוחי במוחון. לאחר ייצוב מצבה, שוחררה לביתה, אך היא צפויה לעבור ניתוח לב לתיקון מום מולד שהתגלה במהלך הבדיקות.

בשל מצבה הנדיר כונסה התייעצות רפואית של מיטב המומחים מתחומי נוירולוגיה, ילדים וקרדיולוגיה במרכז, ונערך בירור מקיף על מנת לאתר את הגורם לשבץ המוחי. בירור קרישתיות יתר היה תקין, על כן הורחב הבירור הרפואי במהלכו התגלה כי הפעוטה סובלת ממום לב מולד. לדברי מנהל היחידה לנוירולוגית ילדים ד"ר יעקב גניזי, "מום לב מולד מגביר את הסיכון להופעת שבץ מוחי". לדבריו, "תסמינים של שבץ מוחי אצל ילדים שונים מאלו המופיעים במבוגרים ומתבטאים בירידה במצב ההכרה ופרכוסים, תופעות אשר אינן ספציפיות ומקשות על האבחון. זאת מעבר לכך שזהו מצב נדיר מאוד, המופיע בדרך כלל בילדים הסובלים כאמור ממחלות רקע שונות דוגמת מומי לב וקרישיות יתר המגבירות את הסיכון לעבור שבץ מוחי בגיל צעיר".

לאחר אשפוז של כשלושה שבועות, שבהם עברה הפעוטה ייצוב נוירולוגי, טיפול תרופתי ביתר לחץ הדם ממנו סבלה כתוצאה ממום הלב, היא שוחררה לביתה כשהיא במצב יציב, עם התקדמות נוירולוגית ניכרת תוך הנחיות להמשך מעקב רפואי קפדני. הפעוטה תחזור למחלקת שיקום ילדים וכאמור תעבור ניתוח לב לתיקון המום המולד.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום