פעוט נותח בשל מום נדיר

(0)
לדרג

מום נדיר של תריסריון כפול בבן שנה וחצי, הוסר בניתוח מורכב במרכז הרפואי בני ציון. מומחה: מדובר באיבר כפיל, ציסטה שגדלה עם הזמן וגורמת לדלקת בלבלב

מאת: מערכת zap doctors

פעוט בן שנה וחצי מאזור המרכז עבר לאחרונה ניתוח מורכב להסרת מום נדיר בבית החולים בני ציון. במסגרת הניתוח הוסר חלק לא מתפקד של תריסריון כפול, לאחר מכן חוברו שני הקצוות מחדש. הפעוט שוחרר לביתו במצב טוב.

כבר לפני כחצי שנה, אושפז הפעוט בבית חולים במרכז הארץ בעקבות בעיית לבלב קשה, כאשר בהמשך התברר כי הוא סובל גם ממום נדיר של כפילות תריסריון. בעקבות כך פנו הוריו למחלקת כירורגיית ילדים בבני ציון בבקשה לבדוק את האפשרות לבצע בו את הניתוח המורכב להסרת המום המולד הנדיר.

מ"מ מנהל מחלקת כירורגיית ילדים בבית החולים, פרופ' איגור סוחוטניק, מסביר כי "כפילות תריסריון היא למעשה מום מולד, שבו קיים, במקביל לאיבר הפעיל, כפיל בצורת ציסטה אשר לא מתחברת לתריסריון הפעיל. התריסריון הכפיל, גדל עם הזמן וגורם לדלקת לבלב. כאמור, בתריסריון ממשיך להתבצע תהליך העיכול. העמילן שלא התפרק בקיבה ממשיך להתפרק בתריסריון בעזרת אנזימים (קבוצה מיוחדת של חלבונים) שמופרשים מהלבלב".

פרופ' סוחוטניק אמר עוד כי, "במקרה של הפעוט, הצינור הלבלב ודרכי המרה התנקזו לחלק הכפיל הלא תקין של התריסריון, דבר שסיבך עוד יותר את העניין ובסופו של דבר, ביצענו את הניתוח בהצלחה יחד עם פרופ' ארנולד קורן, כירורג בעל שם בינלאומי בתחום".

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום