מחלות כלי דם: השפעת אלכוהול

(0)
לדרג

לפי מחקר גדול משוודיה, צריכת אלכוהול מתונה, בעיקר יין ובירה, מלווה בסיכון מופחת למפרצת של אבי העורקים הבטני. ההשפעה בקרב נשים משמעותית יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכת אלכוהול מתונה עשויה להפחית את הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משוודיה שפורסמו בכתב העת Circulation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת ההשפעה של צריכת אלכוהול על התפתחות מפרצת של אבי העורקים הבטני (AAA או Abdominal Aortic Aneurysm). הם ביקשו להעריך את הקשר בין סך צריכת אלכוהול ומשקאות אלכוהוליים ספציפיים, לסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני.

המחקר מבוסס על נתונים אודות קרוב ל-40 אלף גברים ו-36 אלף נשים משוודיה, שהיו בני 46-84 בתחילת המחקר (שנת 1998). במהלך 14 שנות מעקב עד דצמבר 2011, אבחון של מפרצת של אבי העורקים הבטני נקבעה ב-1,020 גברים ו-194 נשים. בהשוואה לצריכת כוס אלכוהול אחת בשבוע (12 גרם של אתנול), הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני בגברים שצרכו 10 כוסות בשבוע היה נמוך ב-20% ובנשים שצרכו חמש כוסות בשבוע נרשמה ירידה של 43%. בקרב משתתפים ללא מחלות לב וכלי דם, לא תואר קשר בין סך צריכת אלכוהול לסיכון למחלה.

מהנתונים עולה כי על קשר הפוך בין המשקאות האלכוהוליים הנפוצים ביותר בשימוש בירה בגברים ויין בנשים אך לא זוהה קשר עם משקאות חריפים.

לדברי החוקרים, מהנתונים עולה כי צריכת אלכוהול מתונה, בעיקר יין ובירה, מלווה בסיכון מופחת למפרצת של אבי העורקים הבטני. הקשר בין מינוני אלכוהול גבוהים יותר ובין הסיכון למחלה עדיין אינו מובן היטב.

בואו לדבר על זה בפורום כלי דם ורידים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום