כתר מלכותי: טכנולוגיה דנטלית

(0)
לדרג

נשברה לכם השן? אתם זקוקים לכתר? טכנולוגיית CEREC תאפשר לכם לראות הדמיית מחשב מדויקת, עוד לפני תחילת הטיפול. כתר חדשני בדרך לחיוך מושלם

טיפולי שיניים
077-2306872 (מספר מקשר)

עוד בנושא: רפואת שיניים

בשנים האחרונות הגיעה לארץ בשורה משמחת, העוזרת לתכנן ולבצע שחזורים אסתטיים כתחליף לשיניים פגומות, שבורות, עקומות או סתם לא יפות.

הצורך לשיפור המראה האסתטי עומד לנגד עינינו כבר שנים רבות. אנו עושים כמיטב יכולתנו, אך פעמים רבות חסרה החוליה היכולה להדגים למתרפא טרם ביצוע הטיפול, כיצד ייראו שיניו לאחר הטיפול.

טכנולוגיית הדמיה חדשה ברפואת שיניים (אילוסטרציה)
טכנולוגיית הדמיה חדשה ברפואת שיניים (אילוסטרציה)

כיום, בעזרת טכנולוגיה ייחודית, המיוצרת על ידי חברת בת של חברת Siemens העולמית, יש לנו את האפשרות לתכנן ולהדגים על צג המחשב, ואף בפה המתרפא עצמו, כיצד ייראו השיניים לאחר הטיפול, עוד טרם ביצוע, בעזרת הדמיה פשוטה יחסית.

ניתן, בשיתוף עם המתרפא, לשנות צורה, צבע, גוון ומיקום שיניים, עד לשביעות רצונו המלאה של המתרפא, עוד בשלב התכנון וההדמיה. לאחר אישור המתרפא כי הוא שבע רצון מתוצאת ההדמיה, ניתן להכין את העבודה תוך מספר שעות קצר, כך שעוד באותו היום, המתרפא חוזר לביתו עם חיוך מקסים, המתקבל משיני החרסינה החדשות המותקנות בפיו.

רופאי שיניים משתמשים בשיטות שונות להתקנת כתרי חרסינה, חלקם על גבי מתכת, חלקם על גבי זירקוניה וחלקם מחרסינה מלאה ללא מתכת.

השיטה החדשה ביותר בתחום מבוססת על טכנולוגיות CAD/CAM בה מבוצעת הכנת הכתרים או הציפויים בחרסינה מלאה במחרטת CNC וכל זאת במרפאה תוך מספר שעות. ד"ר ראובן שפירא, רופא שיניים העוסק בהשתלות דנטאליות וטיפולים אסתטיים, מסביר על הטכנולוגיה החדשה, למי היא טובה ומה היתרונות שלה.

מהי טכנולוגיית הסרק (CEREC)?

"טכנולוגיית הסרק היא שיטה איכותית לביצוע כתרי חרסינה, שחזורים או ציפויים לשיניים, הניתנת ליישום במרפאת השיניים. השיטה מיושמת בהצלחה משנת 1985".

"השימוש בטכנולוגייה זו מאפשר לרופאי השיניים לבנות ולייצר במרפאה שחזורים קרמיים למטופל באופן מדויק. כל זה מתרחש בפגישה אחת, ללא צורך בשליחת העבודה למעבדה הדנטאלית לבניית השיחזורים או בקביעת מספר פגישות עם הרופא המטפל להתקנתם".

"טכנולוגיית הסרק מאפשרת ייצור כתרים, ציפויים וסתימות. היא אף מאפשרת לשחזר שיניים בודדות ולתקן שן שנשברה או שינתה גוון".

מהם היתרונות של שיטה זו?

"מטופלים מעדיפים את טכנולוגיית הסרק (CEREC), מכיוון שמדובר בשיטה פשוטה ונוחה המאפשרת טיפול ביום אחד, במקום סדרת טיפולים בשן בודדת או בלסת שלמה וללא צורך בכתר זמני, המותקן עד השלמת סדרת הטיפולים. עם סיום התהליך מקבל המטופל את הכתר הקבוע, שמותקן בפיו".

"בשיטה זו מצלמים את השיניים במצלמת הסרק (CEREC) ללא לקיחת מידה על ידי 'פלסטלינה', הלוקחת מספר דקות מועט. בנוסף, טרם שליחת העבודה למחרטה לביצוע, המטופל יכול לראות את התוצאה במחשב ולהביע דעתו על השינויים האסתטיים".

במה שונה כתר המבוצע בטכנולוגיית הסרק מכתר חרסינה רגיל המבוצע במעבדת שיניים?

"כתר המבוצע בטכנולוגיית הסרק (CEREC) מבוצע מחרסינה מלאה ללא בסיס מתכת - ולכן הוא שקוף, חזק ואסתטי מאוד. כתוצאה מכך, אין פיצוצים וסדקים, כפי שקורה לעתים רבות בכתרי חרסינה המבוצעים על גבי זירקוניה או מתכת אחרת".

"המידה היא מידה דיגיטאלית המתקבלת מסריקת תמונה המצולמת בפי המתרפא. בהיותה שכזאת היא מדויקת מאוד, חסרת עיוותים או טעויות הנובעות מעבודת יד של אדם. הכתר מבוצע אף הוא על ידי מחשב, כך שההתאמה של הכתר לשן היא הטובה ביותר האפשרית מבחינה טכנולוגית. כתר זה מתאים לאין שיעור טוב יותר לשן המטופל מכל כתר אחר, המבוצע בשיטה המיושנת של לקיחת מידות 'פלסטלינה' והעברתן למעבדת השיניים, שם יוצקים בהן גבס, ועליו מכינים כתר בשיטה ידנית".

"היות והכתר מבוצע במרפאה בנוכחות המטופל, קיימת אפשרות לשתף את הפציינט בתכנון הצורה והמיקום של הכתר או הכתרים. זה חשוב במיוחד, כאשר מדובר באזור אסתטי בפה, כדוגמת השיניים הקדמיות. כך ניתן לשנות את צורת הכתר טרם הכנתו, על פי רצון המטופל ושביעות רצון של הרופא והמתרפא כאחד".

"את גוון הכתר מתאימים לשיניים הסמוכות בפי המטופל, כך שההתאמה המתקבלת היא אופטימאלית ומושלמת לשיניים הסמוכות, תהליך שאיננו אפשרי בכתר הנשלח למעבדה. התהליך אורך כשעה, ובסיומו המתרפא מקבל כתר חרסינה מושלם בכל רמה אפשרית".

"לסיכום, שיטת ה-CNC היא מהירה ומדויקת, לעומת שיטות אחרות ומאפשרת למטופל לראות 'בשידור חי' את העבודה המתוכננת על המסך, טרם הכנתה, ולהביע דעתו או רצונו בשינויים אסתטיים לטעמו האישי. ניתן להתחשב ברצונו. והכי חשוב: עוד באותו יום, הוא יוצא מהמרפאה עם שן חדשה".

בואו לדבר על זה בפורום השתלות עצם, הרמת סינוס והשתלות שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום