השמנה - סיכון ללידה מוקדמת

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, עודף משקל של האם בהריון, עלול לנבא לידה לפני 28 שבועות מלאים. הקשר מורכב ומושפע מגיל, היסטוריה מיילדותית וגורמים נוספים

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון בסיכון

חשוב לשמור על משקל תקין, ולקראת ההריון באופן מיוחד. לנשים בעודף משקל סיכון מוגבר ללידה מוקדמת לפני השלמת 28 שבועות הריון מלאים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Paediatric and Perinatal Epidemiology.

החוקרים התבססו על מדגם שכלל קרוב למיליון לידות של עוברים יחידים בקליפורניה בין השנים 2007-2009, ובחנו את הקשר בין מדד מסת הגוף של האם לפני ההריון ללידה מוקדמת ספונטנית, גיל הריון וגזע/מוצא אתני. במחקר לא נכללו חולות סוכרת לפני ההריון, סוכרת הריונית, יתר לחץ דם במהלך ההריון, רעלת הריון ויתר לחץ דם כרוני.

לאחר שלקחו בחשבון את גיל האם, רמת השכלה, גובה והתחלת טיפול קדם-לידתי, השמנה לפני ההריון (מדד מסת גוף - BMI - של 30 קילוגרמים למטר בריבוע ומעלה) באמהות ללא ילדים, תועדה עלייה דרמטית בסיכון ללידה לפני 28 שבועות הריון, אך לא בגיל הריון מאוחר יותר. בכל קבוצה אתנית, הסיכון היה הגבוה ביותר בגילאי ההריון המוקדמים ביותר ובדרגות ההשמנה הגבוהות ביותר.

בקרב נשים נשים שמנות בהריון שני או יותר מכך, הסיכון ללידה לאחר 20-23 שבועות הריון היה גבוה יותר, בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין, אך הסיכון היחסי היה פחות מוגבר בנשים שמנות בלידה ראשונה. ללא תלות בלידות קודמות או מוצא/גזע, החוקרים זיהו קשר בין תת משקל (מדד מסת גוף - BMI - נמוך מ-18.5) לעלייה קלה בסיכון ללידה מוקדמת לאחר 24 שבועות ויותר. החוקרים מאמינים כי תהליכים דלקתיים תורמים ללידה מוקדמת, בעיקר בשבועות הריון מוקדמים יותר.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום