מחסור בוויטמין D - מסוכן עד מוות

(0)
לדרג

מחקר: לחולי סרטן עם רמה נמוכה של ויטמין D סיכוי גבוה פי 1.5 למוות, מאשר לחולים אחרים. לדברי המומחים, דרושים מחקרים נוספים כדי להורות על תוספת הוויטמין

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם יש לשקול מתן תוספת של ויטמין D לחולים כרוניים? לפי מחקר חדש, לחולי סרטן עם רמות נמוכות של ויטמין D תועד סיכון מוגבר לתמותה.

בסקירת המחקרים, שפורסמה לאחרונה בכתב העת BMJ, נכללו בסך 26 אלף בני אדם, בני 50-79, שהשתתפו בשבעה מחקרים באירופה ומחקר אחד בארה"ב. במהלך תקופת המעקב מתו כ-6,700 משתתפים, כ-2,200 ממחלות ממאירות, כ-2,600 ממחלות לב וכלי דם והיתר מסיבות אחרות.

החוקרים מדווחים כי שיעורי התמותה היו גבוהים פי 1.5 במבוגרים עם הרמות הנמוכות ביותר של ויטמין D. עם זאת, כאשר בחנו את שיעורי התמותה ספציפית עקב ממאירות, הם מצאו קשר משמעותי רק במי שכבר אובחנו כחולי סרטן, גם לפני המחקר. עם זאת, מהמחקר עולה עוד כי רמות ויטמין D משתנות באופן ניכר בין מדינות, בין מינים וקשורות למועד הבדיקה בשנה.

החוקרים כותבים כי יש להמתין לתוצאות מחקרים מבוקרים ואקראיים ארוכי טווח להערכת תוחלת החיים, בטרם ניתן יהיה להמליץ על תוספי ויטמין D במרבית הנבדקים עם רמות נמוכות של הוויטמין.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים ודרמוקוסמטיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום