מחסור בשינה - מזיק כמו סם

(0)
לדרג

ההישגים האקדמיים של סטודנטים שלא ישנים טוב נפגעים לעתים יותר מפגיעה הנובעת מצריכת אלכוהול או מריחואנה; בשנה הראשונה - הנזק גדול יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לאיכות שינה ירודה השפעה ניכרת על הצלחה בלימודים, בדומה להשפעה של שתיית אלכוהול מופרזת או שימוש במריחואנה. כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies.

במחקר שהוצג בכנס בחנו החוקרים גורמים המנבאים הישגים אקדמיים ירודים ובעיות בלימודים, כולל פרישה מקורסים, ציונים נמוכים וממוצע ציונים מצטבר נמוך. הנתונים נאספו יותר מ-43 אלף סטודנטים לתואר ראשון בגילאי 18-25 שנים, שלמדו במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב.

מהתוצאות עולה כי בעיות שינה זוהו כגורמים מנבאים משמעותיים לבעיות בלימודים, לאחר שנלקחו בחשבון גורמים עיקריים אחרים התורמים להצלחה האקדמית, כולל דיכאון, תחושת בידוד ונוכחות מוגבלות למידה או מחלה רפואית כרונית.

הפחתת מספר הימים בהם התלמידים סובלים מבעיות שינה בלילה אחד בשבוע, הביאה להפחתת הסיכוי לפרישה מקורס של סטודנט בשנה הראשונה ללימודים בהיקף של 15.38%. לשם השוואה, הפחתת מספר הלילות של שתיית אלכוהול מופרזת או שימוש במריחואנה לא השפיעה באופן מובהק סטטיסטית על הסיכויים לפרישה מקורס או קבלת ציונים נמוכים בשנת הלימודים הראשונה במכללה. ההשפעה השלילית של איכות שינה ירודה בולטת עוד יותר בסטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם. לדברי החוקרים, הממצאים מעידים על החשיבות של התייחסות מוקדמת להפרעות שינה בקרב סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום