אלצהיימר: התמודדות עם חרדה

(0)
לדרג

מבצע צוק איתן וחולי אלצהיימר: איך להפחית לחץ ולמנוע אירוע טראומטי?

מאת: מערכת zap doctors

מבצע צוק איתן ומטחי הרקטות מדי יום, לא תורמים להתמודדות של חולי האלצהיימר עם המציאות היומיות שגם ככה לא פשוטה עבורם. ככלל מצבי חירום משפיעים לרעה על יציבות החולים ועלולים להיצרב אצלם כאירוע טראומטי. מחקרים רבים הראו שמצבי לחץ מזרזים ומדרדרים את מצב חולי האלצהיימר. המומחים במרפאת "נוירוקייר" לטיפול במחלת האלצהיימר ריכזו מספר טיפים שיסייעו לכם בהפחתת הלחץ בעקבות האירועים:

שימרו על שגרה - עדיף להישאר, במידת האפשר, במקום מוכר לחולה ולנסות לשמור עבורו על השגרה כמה שניתן.

הקפידו לשהות בממ"ד- כאשר נשמעת אזעקה וחייבים לעבור לממ"ד, כדאי לדאוג להפעיל טלוויזיה עם תוכניות או סרטים המוכרים לחולה. דבר זה יכול לסייע מאוד בהפחתת לחץ.

מומלץ לשקול מעבר לממ"ד, עד יעבור הזעם. על מנת לשמור על סביבה מוכרת בשבילו ולהימנע מהלחץ הכרוך עבורו במעבר לממ"ד. כמובן שצעד זה דורש גם לסדר עבור החולה את הממ"ד כך שיתאים לו למגורים.

בנו תוכנית "אימונים" לחולה - סדר יומי קבוע ומסודר שכולל כושר גופני תורם רבות לתחושת היציבות של החולים.

אל תשכחו כושר קוגניטיבי - אימון קוגניטיבי חשוב לחולי אלצהיימר ביום יום ללא קשר לאירועים. אל תזניחו אימונים אלו במהלך ימי הלחימה. הקפידו לפתור עם החולה תשבצים, חידונים וכל משחק שעוזר באימון הקוגניטיבי.

נסו להביא את הנכדים (בעדיפות לילדים קטנים) לשהייה עם החולה בממ"ד. הנכדים הקטנים מסייעים להפחתת הלחץ אצל החולה.

תיהנו שיחות ברומו של עולם (וגם שיחות שלא ברומו של עולם), תחביבים המבוססים על עבודות יד ומוזיקה הם אופציות טובות להפחתת לחץ אצל חולי אלצהיימר. וגם אצל מי שלא חולה.

הקפדה על כללים אלו יכולה לסייע בהפחתת הלחץ ובתרומה להרגשתו הנפשית של החולה גם במצבי חירום. בתקווה שהמצב יחזור לשגרה. שמרו על עצמכם!

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום