לידה מוקדמת: השפעה נפשית

(0)
לדרג

דיכאון או פוסט טראומה כרוכים בסיכון של פי 4 ללידה מוקדמת. לדברי החוקרים, הסיכון אינו תלוי בטיפול בנוגדי דיכאון וחרדה ואינו מוסבר רק בתסמיני מצב רוח או חרדה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: דיכאון בהריון ואחרי לידה

נשים הסובלות מפוסט טראומה או מדיכאון נמצאות בסיכון של פי ארבעה בסיכון ללידה מוקדמת. כך לפי תוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת JAMA Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כ-8% מהנשים בהריון סובלות מתסמונת דחק בתר-חבלתית (PTSD או Posttraumatic Stress Disorder). מצבי דחק, כולל תסמונת דחק בתר-חבלתית, נקשרו בעבר עם לידה מוקדמת וטיפול פסיכותרופי נקשר לעתים קרובות עם לידה מוקדמת. זיהוי ההפרעות הפסיכיאטריות או הטיפולים הקשורים עם לידה מוקדמת, עשוי לסייע לרופאים ולחולים בתהליכי קבלת החלטות.

מטרת המחקר הייתה לקבוע אם קיים קשר בין אבחון של PTSD וטיפול בתרופות מקבוצת בנזודיאזפינים (benzodiazepines) במהלך ההריון לסיכון ללידה מוקדמת. מדובר במחקר שכלל 2,654 נשים שגויסו לפני סיום 17 שבועות הריון מ-137 מרפאות בקונטיקט ומערב מסצ'וסטס. החוקרים בדקו מהו שיעור הלידות המוקדמות, כשלידה מוקדמת הוגדרה כלידה לפני השלמת 37 שבועות הריון.

מניתוח הנתונים עלו שיעורים מוגברים של לידה מוקדמת בקרב נשים עם תסמונת דחק בתר-חבלתית, כאשר בנשים שענו על הקריטריונים לאירוע דיכאון מג'ורי השיעורים היו גבוהים עוד יותר. מכאן עולה כי קיים קשר כלשהו בין שתי ההפרעות הפסיכיאטריות הללו.

לדברי החוקרים, מהנתונים עלה סיכון מוגבר ללידה מוקדמת בנשים הרות עם אבחון של תסמונת דחק בתר חבלתית ואירוע דיכאון מג'ורי, כאשר הסיכון אינו תלוי בטיפול בנוגדי דיכאון וחרדה ואינו מוסבר בתסמיני מצב רוח או חרדה בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון בהריון ואחרי לידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום