גרמן: מוכנים למצב חירום

(0)
לדרג

בניגוד לטענות שעלו בדיון בכנסת, אומרת שרת הבריאות כי המערכת מוכנה לחירום, אך סדר העדיפויות מחייב הרחבת חדרי המיון לפני מיגון בתי החולים

מאת: מערכת zap doctors

"יש להקצות תקציב ייעודי ושמור לתפעול מערכת הבריאות בחירום" - קריאה זו יוצאת על רקע המתיחות הביטחונית מדיון שנערך אתמול (ד') בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. שרת הבריאות יעל גרמן שנכחה בדיון ניסתה להרגיע: "המערכת מוכנה לשעת החירום", אמרה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) קרא להקצות תקציב ייעודי מערכת הבריאות בחירום, ולאזן בהקצאת משאבי הבריאות בין שגרה וחירום. "המציאות הוכיחה כי למרות דו"חות המבקר, לא נעשה מספיק כדי להיות מוכנים לטיפול בעורף בחירום, במלחמה מתמשכת. מדי יום אנו חווים איומים וסכנה להידרדרות של מלחמה כוללת, התקפת טילים, מתקפת טרור או עימות בכמה חזיתות", הדגיש כהן.

שרת הבריאות, יעל גרמן, הגיבה לדברים ואמרה כי "מערכת הבריאות מוכנה לשעת חירום, ומתפקדת בצורה מעולה ביעילות ובזריזות. כך היא פעלה בסופת השלג בירושלים, בשריפה לפני כשבוע ובאירועים נוספים. אמנם, הערות בדו"ח עדיין לא טופלו על ידנו, אך חלק מהערות אלו - כמיגון המרפאות המאוחדות ובתי החולים מצריך מיליארדי שקלים שיש לדון האם אלו הצרכים הדחופים. יש למערכת בעיות דחופות יותר כמחסור ברופאים, צפיפות בחדרי מיון ובמחלקות פנימיות, מחסור בחדרי ניתוח ובאחיות ועוד".

"קופות החולים התאדו"

רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם תיאר בדיון כיצד "בשבועיים הראשונים של המבצע הקודם בתי החולים היו עמוד התווך של הבריאות, וקופות החולים פשוט התאדו. מאז הקמנו חדר מיון ובית חולים ממוגנים מתקציב ש-75% ממנו הגיע מתרומות - ואולם, טרם נפתר התקציב לתחזוקת המבנים הממוגנים".

עוזי קרן, מנהל האגף לשעת חירום במשרד הבריאות ציין כי "כיום יש תכנית מסודרת כיצד מפנים בית חולים ולהיכן, במקרה של מלחמה או רעידת אדמה. כל בתי החולים בארץ עוברים בימים אלו למערכת מגינה ומתאוששת במקרה של נפילת המחשבים. ערכנו תרגילים רבים, ובשנת 2015 ייערך תרגיל ארצי נוסף. עד סוף שנת 2014 נגבש נוהל ונגדיר כמויות למלאי התרופות לקהילה, במשרד הבריאות ובקופות. כיום יש מלאי תרופות לחודש של מצור, ויש מלאי חמצן לשבוע. כל רופא הנכנס למערכת אנו מבקשים לשחרור ממילואים - אך אין לנו די רופאים, ולהערכתי בעת חירום יהיה מאבק על השבת הרופאים מהחזית אל בתי החולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום