דיכאון בהריון: האם הטיפול מזיק?

(0)
לדרג

בניגוד לחשש, לפיו תרופות נגד דיכאון בשליש הראשון להריון מובילות לפגיעה בתינוק, מגלה מחקר חדש כי אין עלייה משמעותית בסיכון למומי לב אצל התינוק

מאת: מערכת zap doctors

האם קיים קשר בין חשיפה של האם לנוגדי דיכאון למומי לב ביילודים? לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine, התשובה היא - לא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ברור אם הטיפול בתרופות נגד דיכאון בזמן ההריון מלווה בסיכון מוגבר למומי לב מולדים אצל התינוקות. לצורך המחקר בחנו החוקרים נתונים של 950 אלף אמריקאיות שהיו בהריון בין השנים 2000 ל-2007. הם השוו את הסיכון למומי לב משמעותיים בקרב תינוקות לאמהות שנטלו נוגדי דיכאון במהלך השליש הראשון להריונן עם הסיכון שתועד בתינוקות שנולדו לנשים שלא נטלו נוגדי דיכאון.

נמצא כי כ-64 אלף נשים נטלו נוגדי דיכאון במהלך הטרימסטר הראשון (6.8%). בנוסף, כ-6,400 תינוקות שלא נחשפו לנוגדי דיכאון כעוברים נולדו עם מומי לב, זאת בהשוואה ל-580 יילודים שנחשפו לתרופות נגד דיכאון. הקשר בין חשיפה לתרופות למומי הלב נחלש כאשר החוקרים לקחו בחשבון משתנים נוספים.

"מתוצאות המחקר הגדול הנוכחי עולה כי אין עלייה משמעותית בסיכון למומי לב עקב טיפול בנוגדי דיכאון במהלך הטרימסטר הראשון", מסכמים החוקרים, דבר שיכול לקדם את המוכנות של הנשים הנמצאות במצב רגיש לקבל עזרה וטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון בהריון ואחרי לידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום