תפוחים משפרים את חיי המין

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש שנערך בקרב מאות נשים, צריכת תפוחים יומית מסייעת לתפקוד מיני בקרב נשים צעירות ובריאות בגלל רכיבים תזונתיים ונוגדי חמצון המצויים בו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם צריכת תפוחים משפרת את איכות חיי המין בנשים צעירות? במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics, מדווחים החוקרים על ממצאי מחקר חדש, שממנו עולה קשר בין צריכה יומית של תפוחים לאיכות חיי מין טובה יותר בנשים צעירות.

לדברי החוקרים, למרות עדויות לקשר בין צריכה סדירה של פיטואסטרוגנים, פוליפנולים, נוגדי חמצון והבריאות המינית בנשים, לא נערכו מחקרים להערכת הקשר האפשרי בין צריכת תפוחים יומית לתפקוד המיני בנשים. כעת הם ביקשו לבחון אם קיים קשר בין צריכת תפוחים יומית לתפקוד מיני במדגם נשים צעירות ובריאות, פעילות מינית, שלא התלוננו על הפרעות בתפקוד המיני.

במחקר שבו השתתפו כ-700 נשים בגיל ממוצע של 31.9 נכללו במחקר, השלימו באופן אנונימי שאלון להערכת התפקוד המיני והתבקשו לדווח על היקף צריכת התפוחים היומית והרגלי האכילה שלהן. על בסיס היקף צריכת התפוחים, חילקו את הנשים לשתי קבוצות, נשים שצרכו תפוחים כל יום באופן סדיר ונשים שלא צרכו תפוחים באופן קבוע (פחות מתפוח אחד ביום, לא באופן סדיר). כ-340 נשים דיווחו על צריכה סדירה ויומיומית של תפוחים ונכללו בקבוצה הראשונה ו-388 נשים נכללו בקבוצה השנייה. בנשים שצרכו תפוחים באופן סדיר תועדו מדדי תפקוד מיני גבוהים יותר, בהשוואה למשתתפות שלא צרכו תפוחים באופן סדיר. מניתוח הנתונים עלה כי צריכת תפוחים בכל יום מנבאת מדדים טובים יותר של התפקוד המיני.

בואו לדבר על זה בפורום מין ומיניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום