מרתון: 17 השתלות ב-3 ימים

(0)
לדרג

בין המושתלים - תינוקת שהתבשרה על תרומה רגע לפני שאביה עמד להיכנס לניתוח לתרומת אונת כבד. בן משפחה של תורם: "אחי היה חתום על כרטיס אדי"

מאת: מערכת zap doctors

מרתון השתלות: ארבעה תורמים, 19 איברים ב-17 השתלות שבוצעו בשלושה ימים בבתי החולים וולפסון, בלינסון רמב"ם, שניידר ומאיר.

ארבע משפחות תרמו להצלת חיים את איברי יקיריהם שנפטרו - משפחתו של אלי שבי, 31, שמת בתאונת צלילה, משפחתו של טניס מוסא, 31, שמת בתאונת דרכים קשה, משפחתה של גלית בכר, 47, שנקבע לה מוות מוחי נשימתי לאחר אירוע מוחי בזמן ששהתה בבריכה, ומשפחתו של בן 60 לאחר אירוע מוחי.

במסגרת מבצע ההשתלות שלושה אנשים עברו השתלת ריאה, ארבעה השתלת כבד, שני אנשים קיבלו תרומת אונת כבד, וכן נערכו שבע השתלות של כליות.

אחד הרגעים המותחים ביותר נרשם בבית החולים לילדים שניידר, כשמשפחתה של תינוקת בת 7 חודשים התבשרה שנמצא תורם אונת כבד. זאת שעות ספורות לפני ניתוח שעמד לעבור אביה לתרומה מהחי. ניתוח השתלת אונת הכבד החל לפנות בוקר ביום חמישי שעבר ובסיומו הועברה התינוקת ליחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר. מצבה מוגדר טוב ויציב.

אחיו של אלי שבי ז"ל, אחד התורמים, סיפר: "אלי היה חתום על כרטיס אדי, שירת ביחידת שמשון בתפקיד צלף, היה חייל מצטיין. אחרי הצבא הוא טייל ועבד באוסטרליה והודו אהב לדוג ניגן בגיטרה וכתב שירים. הוא היה בן הזקונים של המשפחה, לאלי היו חברים רבים שליוו אותו מהגן ועד יום מותו".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום