חדש: מרפאה לבריאות הגבר

(0)
לדרג

לדברי מומחה, גברים פונים לטיפול רק כשהפגיעה באיכות חיים קשה. מרפאה חדשה בבי"ח רמב"ם תרכז את הטיפול בבעיות בתפקוד המיני, מחלות הערמונית, ותהליך ההזדקנות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מה הקשר בין בעיות אין אונות לסיכון להתקף לב, מדוע גבר ביישן עלול לשלם על כך בבריאותו, ואיך שיחה על חיי המין יכולה להציל חיים?במרפאה החדשה לבריאות הגבר בבית חולים רמב"ם תוכלו לקבל את התשובות לשאלות אלו ואחרות.

לפי הנתונים, מעל 60% מהגברים בני 50-70 סובלים מירידה בתפקוד המיני, אך רק חמישית מהם פונים לקבלת טיפול. בעוד שנשים מלוות על ידי גינקולוג לכל אורך חייהן, לצד שמירה על שגרה בכל הנוגע לבדיקות מעקב גינקולוגיות, אצל גברים המצב כלל אינו דומה.

לדברי פרופ' משנה קליני אילן גרינולד, מנהל היחידה לנוירו-אורולוגיה בקריה הרפואית רמב"ם, גברים פונים לטיפול רפואי רק לאחר שבעייתם הרפואית מציקה ומטרידה מאוד, כלומר כשההפרעה בתפקוד המיני או ההפרעה במתן השתן כבר נמצאת בשלבים מתקדמים ופוגעת משמעותית באיכות החיים. "יש לכך סיבות רבות", אומר פרופ' מ' גרינולד, "בהן בושה, חוסר מודעות לנושא, הצורך לפנות לייעוץ רפואי על חשבון זמן העבודה, הקושי בשיחה על חיי המין עם רופא ועוד". אולם אין די בכך: נזכיר שבשכבת הגיל המדוברת קיימת עלייה בשכיחות מחלות ייחודיות לגבר המתבגר, כגון סרטן הערמונית והגדלה שפירה של הערמונית, שלפוחית רגיזה, הפרעות בשפיכה וכדומה. כאשר מטפלים בבעיות הללו בזמן, אפשר לשפר את איכות החיים, ואפילו להציל חיים.

במרפאה לבריאות הגבר, עומד לרשות המטופלים כל הליווי הדרוש מבחינה מקצועית לשינוי ושיפור מהותי של איכות החיים ובפרט לאיכות חיי המין, לצד מתן כלים לרפואה מונעת. לדברי פרופ' מ' גרינולד "על הגברים בישראל לעשות מעשה, לשבור את מחסום הבושה ולהתחיל לתת תשומת לב לבעיות שהמרפאה לבריאות הגבר יכולה לסייע במניעה ובטיפול בהן. שבירת המוסכמות לגבי הצורך שבבדיקות תקופתיות לבריאות הגבר היא כעת הכרח".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום