כמה אלכוהול זה יותר מדי?

(0)
לדרג

בסקירה חדשה שנערכה בקרב גברים אמריקאים, נמצא כי שתייה של יותר מ-40 גרם אלכוהול ליום לאורך זמן כרוכה בסיכון גבוה יותר למוות מכל סיבה

מאת: מערכת zap doctors

לגברים ששותים אלכוהול באופן עקבי סיכון גבוה יותר למוות מכל סיבה שהיא, כך עולה מסקירה חדשה. השאלה היא מהי הכמות המסוכנת, והאם אפשר להסיק מסקנות גם עבור נשים?

בסקירה שפורסמה בכתב העת American Journal of Epidemiology, כותבים החוקרים כי מעולם לא נערך סיכום של תוצאות מספר מחקרי עוקבה שבחנו את היקף צריכת אלכוהול לאורך זמן וכעת הם ערכו חיפוש במספר מאגרי מידע, במטרה לאסוף נתונים ממחקרים שדיווחו על סיכון יחסי לתמותה לפי קטיגוריות צריכת אלכוהול לאורך זמן.

בסיכומו של דבר, בחנו החוקרים נתונים של כ-62 אלף משתתפים שענו על הקריטריונים של הסקירה. בקרב הגברים נמצאו ראיות חלשות לסיכון מופחת לתמותה עם צריכת אלכוהול בכמות קטנה לאורך זמן, אך סיכון גבוה יותר לתמותה באלו שצרכו ליותר מ-40 גרם אלכוהול ליום, בהשוואה למי שנמנעו מצריכת אלכוהול. מחקרים מעטים מאוד בחנו את הקשר בין צריכת אלכוהול לאורך זמן והסיכון לתמותה בנשים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר ליניארי בין צריכת אלכוהול לאורך זמן ובין הסיכון לתמותה מכל סיבה בגברים, עם קשר הפוך חלש במינונים נמוכים יותר וסיכון מוגבר לתמותה עם צריכת אלכוהול רבה לאורך זמן. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, וכן ולבחון את ההשפעות של שתיית אלכוהול בתקופות שונות לאורך החיים בגברים ובנשים.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום