נחתם הסכם ההבראה לבי"ח הדסה

(0)
לדרג

במסגרת ההסכם שנחתם עם נשות הדסה, הוסדרה תמיכת המדינה ושינוי במבנה התאגידי של ביה"ח. שרת הבריאות: נחזיר את הדסה למקומו הטבעי והמפואר

מאת: מערכת zap doctors

משרדי האוצר והבריאות חתמו אתמול (ג') על הסכם ההבראה עם נשות הדסה ונציגי בית החולים.

ההסכם, שאושר על ידי בית המשפט, ונקבע לתקופה של 7 שנים עד לשנת 2020, נועד לחזק את בית חולים הדסה כמרכז רפואי המשרת את תושבי ירושלים והסביבה וכמוסד לימודים מוביל בישראל. במהלך תקופת ההסכם יזרימו המדינה ונשות הדסה מימון להבראת בית החולים שיאפשרו את המשך פעילותו התקינה והסדירה.

בהסכם נקבעו עקרונות שאמורים לחזק את הרפואה הציבורית על ידי שינוי משמעותי בהפעלת שירות רפואי פרטי בהדסה והגבלתו. כמו כן, נקבע כי צורת הניהול תשתנה. בנוסף, במהלך תקופת ההסכם תחול בקרה הדוקה בכדי לוודא יישום תכנית ההבראה במלואה.

ההסכם קובע בין היתר כי המרכז הרפואי התחייב להמשיך את הפעלת כלל השירותים הרפואיים, להכשיר כוח אדם רפואי במסגרת בתי הספר שבתחומו באותה כמות ההכשרות אשר התבצעה בשנים הקודמות.

זוהי למעשה הפעם הראשונה שבה מדינת ישראל מסדירה את מערכת היחסים עם מרכז רפואי אשר הינו בבעלות ארגון פילנטרופי פרטי. ארגון נשות הדסה, במאה שנים האחרונות, תרם מליארדי דולרים למערכת הבריאות בישראל ובנה שני קמפוסי בתי חולים, בירושלים, הדסה הר הצופים ועין כרם והיה שותף לבניית מערכת הבריאות בישראל בכל רחבי הארץ הן בתרומה להקמת בתי חולים שונים והן בפרויקטים מיוחדים כגון תחנות טיפת חלב לאם ולילד, בתי ספר לרפואה וסיעוד, מכללות לטכנולוגיה ועוד.

הממשל התאגידי החדש שגובש בין נציגי ארגון נשות הדסה וממשלת ישראל מסדיר כי ב-2015 ימונה דירקטוריון חדש למרכז הרפואי, אשר יכלול 9 דירקטורים (במקום 15), מתוכם 4 דירקטורים ימונו על ידי ארגון נשות הדסה אשר ימנו בנוסף את יו"ר הדירקטוריון (סך הכל 5 דירקטורים מטעם נשות הדסה) וכן 4 דירקטורים מטעם הציבור (שאינם עובדי מדינה), אשר ימונו על ידי ועדה ציבורית בראשות שופט בית משפט עליון או מחוזי בדימוס.

ההסכם נחתם במעמד שרת הבריאות, יעל גרמן, נשיאת נשות הדסה מרסי נתן, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, סגן בכיר לחשבת הכללית, יאיר טל, ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, נציגי נשות הדסה, ונציגי בית החולים. שרת הבריאות אמרה כי "ההסכם שנחתם יאפשר את חזרת בית החולים למקומו הטבעי והמפואר במערך האשפוז בישראל".

נשיאת ארגון נשות הדסה מרסי נתן אמרה: "זהו רגע היסטורי עבורנו. הסכם ההבראה בורא שותפות חדשה בין ארגון נשות הדסה וממשלת ישראל ומדגיש את המחויבות לפריחתו של המרכז הרפואי שהוא מהחשובים לעתידה של העיר ירושלים ומדינת ישראל".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הוסיף כי "הבטחנו שבית החולים הדסה לא יפול והיום אנחנו מקיימים. אין ירושלים בלי הדסה ואין הדסה בלי ירושלים, בשם תושבי ירושלים אני מודה לכל הגורמים השותפים על הצלתו של בית החולים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום