בקרוב: בנק חלב אם בישראל

(0)
לדרג

שיעורי ההנקה בישראל עולים בשנים האחרונות, וכעת מתכננים במשרד הבריאות להקים בנק חלב אם מסודר. מי יכולה לתרום? למי עדיפות בקבלת התרומות?

מאת: מערכת zap doctors

לקראת שבוע לעידוד הנקה בישראל, מפרסם משרד הבריאות חוזר לגבי הקמת בנק חלב אם ייעודי. זאת מתוך הבנה כי חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק, ועדיף חלב אם שאוב ומפוסטר מתורמת, על פני תרכובות מזון לתינוקות.

על פי החוזר של ראש שרותי בריאות הציבור, בין השנים 2009-2012 נרשמה עלייה בשיעור ההנקה בהשוואה לשנת 2000. מי שלא מצליחה להניק או לספק כמות חלב דרושה, תוכל להיעזר בתרומות חלב אם מבנקי חלב אם מסודרים, שיוקמו על ידי משרד הבריאות בהתאם לקריטריונים המפורטים בחוזר. בתי חולים ירכשו או יקבלו חלב אם מתורמת עבור תינוקות רק מבנק חלב אם מאושר על ידי משרד הבריאות.

מי תוכל לתרום חלב אם?

תורמת חלב אם תהיה אם מניקה, שאינה מעשנת, אינה צורכת סמים, אלכוהול ולא מקבלת תרופות או סובלת ממצבים העלולים לפגוע באיכות חלב האם, ומוכנה לשאוב חלב מעבר לכמות הנדרשת לתינוקה.

חלב אם לבנק לא תקבל תשלום עבור תרומתה, וכמו כן בית החולים לא יהיה רשאי לדרוש תשלום מהורי ילוד מאושפז המקבל חלב אם מבנק חלב אם.

תינוקות פגים עד משקל של 1.5 קילוגרמים או שנולדו לפני תום 32 שבועות הריון יהיו בעדיפות ראשונה לקבלת תרומות חלב, כך גם תינוקות הסובלים מתסמונות של תת ספיגה או אי סבילות לתמ"ל, וכן מחלות מסוימות ומצבים הכפופים להחלטת המנהל הרפואי של הבנק.

מבחינה ביורוקרטית, בנק חלב אם ינוהל כיחידה עצמאית על ידי צוות ייעודי וקבוע. תפקידי הבנק יכללו את כל השלבים הדרושים לאספקת חלב אם מתורמות לתינוקות הזקוקים לו: החל מגיוס תורמות, דרך אישור כשירותן לתרום, הדרכתן, איסוף וטיפול נאות בתרומות החלב אספקת החלב לתינוקות, וכלה בביצוע בקרה על כל שלבי התהליך וה"מוצר הסופי".

בואו לדבר על כך בפורום הנקה - ייעוץ הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום