מה החולצה שלך יודעת עליך?

(0)
לדרג

האופנה דיגיטלית עולה שלב: הכירו את החולצה שתמדוד את הביצועים שלכם אונליין בזמן האימון, תיתן המלצות אישיות וגם תנדף את הזיעה בסטייל. בינתיים רק לגברים

מאת: מערכת zap doctors

לבוש דיגיטלי הוא תחום שהולך ומתפתח, וכיום צמיד עם מד צעדים מובנה או שעון מנגן המחובר למערכת הגברה כבר לא יפתיעו אף אחד. אולם אלו הינם אביזרים ותוספות לבגדים, לא הבגדים עצמם. חברת OMsignal הציגה לאחרונה חולצות שעוקבות אחר מדדי בריאות וכושר באמצעות חיישנים הנמצאים בתוך החולצה עצמה. החברה מציעה ארבעה דגמים של חולצות, כאשר לכל אחת מהן חיישנים המעבירים באמצעות בלוטות' מידע חיוני וסטטיסיטיקה אודות ביצועי הלובש אותן.

חולצה חכמה של  OMsignal (צילום: יח"צ)
חולצה חכמה של OMsignal (צילום: יח"צ)

החיישנים שולחים מידע בזמן אמת באמצעות אפליקציה, דבר המאפשר ללובש החולצה לאזן את האכילה והפעילות הגופנית באופן מיידי. החיישנים עוקבים אחר קצב נשימה, קצב פעימות לב, שריפת קלוריות ועוד. המידע מועבר לסמארטפון באמצעות קופסה שחורה קטנה המחוברת לחולצה. האפליקציה אוספת את המידע בזמן אמת ובהסתמך על הנתונים נותנת המלצות לפעולה מידית או במהלך היום לשיפור הבריאות.

מעבר למידע אודות פעילות גופנית ושריפת הקלוריות, חיישני החולצה יודעים לחשב כמה אנרגיות נשארו לגוף, רמת הריכוז ותשומת הלב שלובש החולצה נותן למשימה עליו לעשות, ולקבוע מהן רמות הלחץ שלו בכל רגע נתון. גם בתחומים אלו האפליקציה מציעה פעולות אפשריות לשיפור רמות האנרגיה והריכוז במהלך היום. לדוגמה, כאשר האפליקציה מזהה שהנשימה אינה סדירה, רדודה או עמוקה מדי, האפליקציה תתריע על כך ותיתן תרגילים להסדרת קצב הנשימה. בנוסף, כאשר האפליקציה מזהה שלובש החולצה לא היה פעיל במשך תקופה ארוכה, האפליקציה תציע לו לקום מהכיסא וללכת לעשות פעילות גופנית קצרה. האפליקציה מאפשרת למשתמש להציב מטרות שונות, ושולחת דוחות מפורטים גם לאי-מייל אודות ההתקדמות אל עבר המטרה המוצבת.

נכון לכרגע מדובר בחולצות לגברים בלבד, בשישה צבעים שונים במידות הנעות בין S-XL. חולצה אחת עם קופסה שחורה אחת עולה 199$. מאחר שהחולצות אמורות לשמש גם לפעילות גופנית, היצרנית מבטיחה שהן עמידות במיוחד וכן מנדפות זיעה.

עכשיו נותר רק לקוות שהחולצה תהיה נוחה מספיק לשימוש בעת פעילות גופנית, תעמוד בהבטחות היצרנית, ותעוצב בעתיד הקרוב גם לספורטאיות שבינינו.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום