לחץ דם גבוה בלילה מסוכן יותר

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי מדידות לחץ דם בשעות הלילה מנבאות טוב יותר התקפי לב ואירועים מוחיים, ממדידות שנערכו בשעות היום או במרפאה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מסקירת מחקרים חדשה עולה כי לחץ דם הנמדד בשעות היום במרפאה אינו מנבא היטב מחלות לב וכלי דם, כולל אירועים מוחיים; מנגד, נמצא קשר בין לחץ דם בשעות הלילה להסיכון להתקף לב ואירועים מוחיים. ממצאי הסקירה הוצגו לאחרונה בכנס השנתי מטעם American Society of Hypertension.

בסקירה שבה השתתפו יותר מ-13 אלף איש עולה כי כל עלייה של 10 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי שנמדד בשעות הלילה, נרשמה עלייה של 25% בסיכון למחלות לב וכלי דם.

לדברי החוקרים, אף שמזה יותר משלושים שנים ניתן למדוד את לחץ הדם במהלך היום ובמהלך הלילה באמצעות ניטור של לחץ דם לאורך 24 שעות, כמו גם השלמת מדידות שגרתיות במרפאה, עדיין לא ברור איזו מדידה היא הטובה ביותר.

באופן פרטני נמצא שכל עלייה של 10 מ"מ כספית בלחץ הדם במהלך הלילה, היום ובמרפאה, לוותה בעלייה של 25%, 20% ו-11% בסיכון לאוטם שריר הלב ואירועים מוחיים, בהתאמה. עם זאת, לאחר שנלקחו בחשבון מספר משתנים שונים, כולל גיל, מין, סוכרת, הרגלי עישון וטיפול תרופתי, בין היתר, רק מדידות לחץ דם בשעות הלילה ניבאו את הסיכון להתקף לב ולאירועים מוחיים.

מהנתונים עולה כי אף שבשטח כל החלטה קלינית בנושא טיפול ביתר לחץ דם מבוססת על מדידות לחץ דם במרפאה, מדובר במדד הכי פחות יעיל.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום