המלצה: ותרו על תחליפי המלח

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, תחליפי המלח שמאפיינים מזון מעובד לא יקדמו בסופו של דבר את הפחתת השימוש בנתרן. בנוסף, קיים חשש מצריכה עודפת של אשלגן

מאת: מערכת zap doctors

על תעשיית המזון להפסיק להשתמש בתחליפי מלח בייצור מזון, כך עולה מנייר עמדה שפורסם אתמול (ב') על ידי משרד הבריאות. "תחליפי מלח" הם תערובות על בסיס מינרלים או צמחים שמטרת הוספתם למוצרי מזון מעובדים הינה לצורך הקניית טעם מלוח למזון.

לפי נייר העמדה, כ-75% מצריכת הנתרן שלנו מקורה במזון מעובד."התוכנית להפחתת נתרן, הנמצאת בעיצומה, שמה לה למטרה להפחית באופן הדרגתי את צריכת הנתרן באוכלוסייה אשר תוביל להרגלת החיך הישראלי לטעמים פחות מלוחים", נכתב בנייר העמדה, הראשון אי פעם בנושא מלח.

לפיכך, השימוש ב"תחליפי מלח" עלול לפגוע בהתקדמות התכנית להפחתת צריכת הנתרן ובתוכנית הלאומית "אפשריבריא"; מכיוון שאחד מיעדי התוכנית הוא הרגלת החיך הישראלי לטעמים פחות מלוחים בטווח של מספר שנים, כלומר ליצור העדפה של מזונות פחות מלוחים, אין מקום, בשלב זה, לעודד שימוש בתחליפי מלח.

בנוסף, כך עולה מההודעה, שימוש ב"תחליפי מלח" מעלה חשש לצריכה עודפת של מינרלים, כגון אשלגן, כרכיבים במזון מעובד, העלולים לגרום לתופעות לוואי בקרב קבוצות פגיעות באוכלוסיות רגישות כמו קשישים, ילדים קטנים ואנשים עם מחלות כליה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום