לבטן חטובה: מתיחה ושאיבה משולבים

(0)
לדרג

מתי כדאי לשלב ניתוח מתיחת בטן עם שאיבת שומן מהאזור? מהם יתרונות הפתרון המשולב? כיצד הוא מתבצע? ומדוע לאישה המתכננת הריון מומלץ לחכות?

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: רפואה אסתטית

בתחום הרפואה האסתטית, נוהגים פעמים רבות לשלב ניתוח מתיחת בטן לצד הליך כירורגי של שאיבת שומן. מהם היתרונות של ביצוע שני הליכים אלה יחד ובו זמנית? ד"ר יואב גרונוביץ', מומחה לכירורגיה פלסטית מהמרכז לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים 'הרמוניה' שבשערי צדק משיב לשאלותינו.

מהם יתרונות ההליך המשולב?

"בשאיבת השומן המשולבת עם מתיחת הבטן, אנחנו משיגים שני יתרונות חשובים: הראשון הוא שאנחנו מעצבים אזורים הסמוכים למתיחה, שיש לצמצם את השומן בהם, כגון: אזור הפוביס - האגן, אזור המותניים או אזור הבטן העליונה. היתרון השני הוא שבשאיבת שומן באזורי הבטן שבהם מבוצעת המתיחה, אנחנו מאפשרים השארה שלמה של כלי הלימפה, ובכך תורמים למניעת סיבוך אפשרי של סרומה לאחר הניתוח".

האם קיים כיום בשוק ניתוח מתיחת בטן שאינו כולל בתוכו הליך של שאיבת שומן?

"בהחלט. ראשית, ישנם מנתחים שלא משלבים את שאיבת השומן כחלק ממתיחת הבטן. שנית, בניתוחים של מתיחת בטן קטנה, ובמקרים ספציפיים, ניתן לשקול לא לבצע שאיבה, שלעתים אין בה צורך".

כיצד מתבצע הליך של שאיבת שומן, וכיצד של ניתוח מתיחת בטן?

"שאיבת השומן היא החלק הראשון בניתוח. לאחר הזלפה של נוזלים המכילים חומר המכווץ את כלי הדם, מבצעים את השאיבה עצמה, מכל אותם האזורים המדוברים, ובהתאם לצורך אצל המנותח/ת. לאחר סיום חלק זה מבצעים את ניתוח מתיחת הבטן עצמו, הכולל הפרדת הטבור ממקומו הנוכחי ומיקומו מחדש לפי המתיחה, קירוב שני השרירים האורכיים זה לזה, לצורך השטחת הבטן, וכן כריתת כל עודפי העור בבטן התחתונה".

מי מועמד/ת פוטנציאלי/ת להליך המשולב ועל איזה גילאים מדובר בדרך כלל?

"ככלל, ניתוחי מתיחת בטן משולבים בשאיבת שומן, אלה ניתוחים מעצבים ולא ניתוחי הורדת משקל. לכן הם מתאימים למי שנמצא יציב במשקל האידאלי מבחינתו. מי שמעוניין בהורדת משקל - זה ממש לא הניתוח בשבילו. הגילאים המבוקשים לניתוח זה הם מגיל 18 ומעלה, אבל אצל נשים מומלץ לבצע את הניתוח לאחר סיום הלידות, מאחר וכל הריון יפגע בתוצאות הניתוח".

האם ההליך כולל סיכונים או סיבוכים כלשהם? כיצד מתמודדים עמם?

"כל פרוצדורה פולשנית עלולה לגרום לסיבוכים. זו הסיבה שצריך לבחור היטב את המנתח ואת מקום הניתוח. ככלל, הסיבוכים האפשריים בהליך כירורגי מעין זה הם: זיהום באזור הניתוח, הצטברות נוזלים או דם באזור הניתוח, פגיעה בטבור או הפרעות הקשורות בריפוי הצלקת. כל הסיבוכים האלה פתירים ויש לזהותם בזמן, כדי להתמודד איתם בהצלחה, במידה והם מופיעים".

האם יש לחזור על ההליך יותר מפעם אחת?

"כל שינוי במשקל ישפיע על תוצאות הניתוח. לכן, כאמור, זה ניתוח שרצוי שיבוצע כשהמועמד לו נמצא במשקל יציב, לפחות חצי שנה, ושאינו מתכנן שינוי משקל (דיאטה, הריון וכו')".

כיצד ניתן לשמר את התוצאה האסתטית למשך תקופה ארוכה?

"הגורם המרכזי לשימור התוצאה הוא יציבות במשקל. זהו ניתוח עם שביעות רצון גבוהה מאוד, מכיוון שהצלקת שלו הנה נמוכה ונחבאת בקו התחתון של הבטן. לכן, כל עוד אין תזוזות חדות במשקל, התוצאה נשמרת יפה".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים ואסתטיקה בשילוב לייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום