מנופאוזה מוקדמת ואי ספיקת לב

(0)
לדרג

חוקרים שוודים מצאו לראשונה קשר בין הפסקת המחזור בגיל 40 עד 45 לבין בעיות לב. הסיכון עלה ב-40% ואפילו יותר מכך אצל מעשנות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנופאוזה מוקדמת קשורה לעתים לעלייה בסיכון לאי ספיקת לב, יחסית למנופאוזה בגילאים מבוגרים יותר, של 50 ומעלה. הסיכון עולה עוד יותר בנשים מעשנות. כך עולה מתוצאות מחקר חדש משוודיה, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Menopause.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-22 אלף נשים שדיווחו על גילן בעת מנופאוזה. הגיל הממוצע בעת מנופאוזה עמד על 51, כאשר לרוב, נשים מעשנות דיווחו על הפסקת המחזור החודשי כשנה קודם יותר, בהשוואה לנשים לא-מעשנות.

בקרב המשתתפות תועדו 2,532 אשפוזים בשל אי-ספיקת לב, לנשים שלא אושפזו מסיבה זו בעבר. בנשים שחוו מנופאוזה בגילאי 40-45 נרשמה עלייה של 40% בסיכון לאי-ספיקת לב, בהשוואה לנשים שדיווחו על מנופאוזה בגילאי 50-54 שנים. הסיכון היה דומה בקרב נשים שמעולם לא עישנו ובנשים שעישנו בעבר. בנוסף, בנשים שעישנו בעבר ודיווחו על מנופאוזה בין גילאי 46-49 שנים תועד סיכון מוגבר גם כן, אך לא כך היה באלו שמעולם לא עישנו. החוקרים מסבירים כי המעבר למנופאוזה עשוי להתלוות בשינויים ברמות השומנים בדם ולהביא למצב שבו חלקיקי השומנים יותר אתרוגנים (נטייה לחסימת עורקים).

לדברי החוקרים, למיטב ידיעתם זהו המחקר התצפיתי הראשון להערכת הקשר בין גיל האשה בעת מנופאוזה לסיכון לאי-ספיקת לב. הסיכון המוגבר לאי-ספיקת לב בנשים עם מנופאוזה מוקדמת במחקר הנוכחי עולה בקנה אחד עם מחקרים קודמים בנושא מחלת לב כלילית ואירועים מוחיים.

בואו לדבר על זה בפורום לב האשה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום