נשירת שיער: המיתוסים הגדולים

(0)
לדרג

השיער לא מפסיק לנשור? ממהרים לקנות מולטי ויטמין, אבץ ושמפו מיוחד למיגור התופעה? זה לא יעזור. המיתוסים הגדולים אודות נשירת השיער: מדריך מסמר שיער

רופא עור ומין ,מומחה לדרמטולוגיה-מחלות עור ומין
077-2310152 (מספר מקשר)

מכיוון שתופעת נשירת השיער היא תופעה שכיחה אצל נשים וגברים כאחד, בעיקר מגיל 40 ומעלה, קיימים בשוק הרפואה האסתטית מוצרים ותכשירים רבים, המבטיחים, בכותרות מזמינות ומפתות, כי הנשירה תפסיק וכי מראה השיער יהיה בוהק ומלא. אבל למרות מיליוני ההמצאות והאפשרויות, רובם הגדול, כך מסתבר, אינו יעיל כלל וכלל לשיפור מראה השיער ולשיקום הנשירה.

ד"ר אלכס גינזבורג, מומחה לשיקום שיער ומנהל פורום השתלת שיער ונשירת שיער באתר zap doctors, מנפץ את המיתוסים הגדולים הקשורים בנשירת שיער.

מיתוסים על התקרחות ונשירת שיער (אילוסטרציה)
מיתוסים על התקרחות ונשירת שיער (אילוסטרציה)

מה עושים אנשים המתחילים לאבד את השיער?

"אישה המאבדת את שיער ראשה תעשה הכל כדי להציל את השיער, כי בחברה שלנו השיער נתפס כחשוב יותר מכל איבר אחר. נשים אלה, וגם גברים שרובם מתקרחים בגיל מסוים, כדרך הגנטיקה, מוכנים להוציא הרבה מאוד כסף, בעקבות הבטחות שווא שהם נחשפים אליהן בפרסומות. אבל הדברים האלה לא באמת משפיעים על המצב".

במה מדובר?

עיסוי לקרקפת: ישנה אסכולה שטוענת כי עיסויים באזור הקרקפת משפיעים על זרימת הדם ויכולים לסייע כנגד הנשירה, אך זהו מיתוס שלא באמת משפיע. אמנם בקרקפת אכן קיים ריבוי של כלי דם, אבל עיסוי יכול רק להרחיב אותם, בלי להזיק להם, אבל הוא לא באמת מסייע לחיזוק שורש השערה ולא משפיע על צמיחת השיער.

חפיפת ראש תכופה: מיתוס נוסף הוא זה שחפיפת הראש יוצרת ריבוי של נשירה. מידי יום נושרות משיער הראש כ-100 שערות. 30 מהן נופלות לאורך היום, ועוד 70 רק מתנתקות מהקרקפת ונשארות על הראש בין השערות החיות. שערות אלה נשטפות במקלחת. לכן לעתים ישנה תחושה כי בזמן הרחצה נושרת כמות גדולה מאוד של שיער, אבל בעצם מדובר בתופעה נורמלית. יש לחפוף את הראש בכל יומיים, ובכך לנקות את עור הקרקפת באופן קבוע. ריבוי חפיפות בכלל לא משפיע על הנשירה. יש אנשים שמחליטים לחפוף פעם בשבוע כדי למנוע נשירת שיער, כך יכול להיווצר מצב שבחפיפה אחת נופלות 490 שערות לעומת 70 שערות בחפיפה יומיומית, כך שזה מיותר.

קפסולות של ויטמינים: כל ויטמין משולב שכתוב על אריזתו שהוא מסוגל לחזק את השערה, לא באמת מסוגל לעשות את זה. בקפסולות הוויטמינים המשולבים, קיימת כמות קטנה מאוד של כל ויטמין. תוספי תזונה אלה בהחלט יכולים לתרום לתזונה חסרה בגוף, אבל בכמויות האלה הם אינם משפיעים על נשירת השיער.

אבץ: בארץ ישנה דעה רווחת כי תוסף של אבץ יכול לטפל בנשירת השיער. אך דעה זו אינה מבוססת מבחינה מחקרית. אפילו להיפך: יתר אבץ בגוף גורם לנשירת שיער.

סירוק: בעבר רווחה התפיסה כי סירוק השיער גורם לריבוי נשירה, אך דעה זו אינה נכונה, שכן שורש השערה חבוי עמוק מתחת לעור, ושום סירוק לא באמת משפיע עליו.

חינה: אומרים שחומר החינה מצפה ומחזק את השיער. חינה אכן מעבה את השערה, אבל אין שום קשר בין החינה לבין שורש השיער וחיזוקו.

שמפו מחזק: שמפו, כל שמפו, לא באמת יכול לחדור ולהיכנס אל שורש השערה ולהשפיע על חוזקו של השורש. מכאן, שתכשירי חפיפת שיער שמציגים את עצמם כיעילים להפסקת הנשירה ולחיזוק שורש השערה לא באמת עושים את העבודה.

קרקפת שומנית: ישנה דעה כי קרקפת שומנית פוגעת בשורשי השיער. לכל בן אדם עד גיל 40-50 יש פעילות של בלוטות החלב, זוהי תופעה נורמלית לחלוטין ואפילו תופעה של יתר פעילות של בלוטות החלב לא יכולה לפגוע בשורשי השיער.

גילוח שיער ותספורת: יש שאומרים שהגילוח מחזק את השיער, אך מכיוון שהשיער צומח מתחת לעור אין כמובן כל השפעה על צמיחת השיער.

אוננות ויחסי מין גורמים לנשירת שיער: אין כל הוכחה מדעית שמוצאת קשר בין פעילות מינית לנשירת שיער.

בואו לדבר על זה בפורום השתלת שיער וטיפול בנשירת שיער והתקרחות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום