מחקר: האם הסלולרי מסרטן?

(0)
לדרג

נמצא כי שימוש מסיבי בטלפון הנייד מעלה את הסיכון לגידולים מוחיים; עם זאת, בשימוש סביר, אין הבדל בין משתמשי סלולר למי שאינם משתמשים במכשיר זה

מאת: מערכת zap doctors

לפי מחקר צרפתי חדש, לאנשים המשתמשים בתדירות גבוהה בטלפונים ניידים ייתכן סיכון גבוה מהממוצע להתפתחות גידולים מוחיים. עם זאת, עבור מרבית הציבור, הקשר בין השימוש בטלפונים הניידים ובין התפתחות גידולים אלו עדיין אינו מובן היטב.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine, נשאלו המשתתפים בנוגע לשימוש בעבר במכשירי טלפון ניידים, עם שאלות בנוגע לדגם המכשיר שבו השתמשו, משך השימוש, מספר ואורך השיחות שביצעו וקיבלו כל חודש והאם המכשירים שימשו לעבודתם.

נמצא כי בקרב משתמשים רגילים במכשירי הטלפון, שעשו שימוש במכשיר לפחות פעם בשבוע במשך לפחות חצי שנה, לא תועדה עלייה בסיכון לגידולים, בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו במכשיר הנייד. רק בקרב משתמשים עם משך השיחות המצטבר הארוך ביותר, או למעלה מ-896 שעות שיחה, תועד סיכוי כפול לאבחון של גליומה או מניגיומה, בהשוואה לאלו ששוחחו במכשיר הטלפון בהיקף הנמוך ביותר.

לדברי החוקרים, לא מדובר במחקר הראשון שהצביע על סיכון לגידולים עם שימוש נרחב בטלפונים ניידים. עם זאת, מחקרים מסוג זה מתבססים על דיווחים של אנשים על שימוש שעשו בעבר, ללא אינדיקציה לשימוש בפועל. הממצאים החדשים לא הצביעו על הבדל בין מי שמשתמשים רגילים במכשירי טלפון נייד למי שאינם משתמשים במכשירים כלל, ומכאן עולה כי אם קיים קשר, אזי הוא תקף רק לאלו הנוהגים להשתמש במכשירים הניידים בהיקף הגדול ביותר.

בנוסף, כותבים החוקרים, כי המכשירים עצמם ואופן אחזקת המכשיר עדיין דורשים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום