מנכ"ל הדסה התפטר

(0)
לדרג

אביגדור קפלן מסיים את תפקידו, לאחר שמונה חשב מלווה לחברה כחלק מתוכנית ההבראה של הדסה. פרופ' תמר פרץ תמלא את מקומו

מאת: מערכת zap doctors

אבי בלישניקוב, מ"מ יו"ר דירקטוריון בית החולים הדסה קיבל היום (ב') את הודעת התפטרותו של המנכ"ל ד"ר אביגדור קפלן. זאת כשבועיים לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, אישר את תוכנית ההבראה להדסה ולפני החתימה על הסכם ההבראה בין ארגון נשות הדסה, המרכז הרפואי והממשלה.

ד"ר קפלן חותם שנה בתפקידו כמנכ"ל המרכז הרפואי, תפקיד שאליו נבחר במיוחד כדי ליישם תכנית הבראה למוסד הרפואי שנמצא בגירעון של 300 מיליון שקל לשנת 2013 וגירעון מצטבר של 1.3 מיליארד שקל.

לפני שלושה שבועות אמר ד"ר קפלן בדיון בוועדת הכספים בכנסת כי הוא שוקל את צעדיו, על רקע הכוונה למנות חשב מלווה לחברה ושלא יוכל לתפקד "אמורים למנות חשב מלווה. לא איש של בית החולים, מעבר לסכום מסוים, כל תשלום וכל התחייבות תאושר על ידו, הוא ישתתף בישיבות הנהלה ודירקטוריון. זה יסרס את המנכ"ל, תפקיד שאיננו מתאים לבית חולים. אני רגיש לכספי ציבור לא פחות מהחשב המלווה. אין צורך בחשב מלווה כשיש ועדת השלושה שיכולה למנוע דברים".

הדירקטוריון קיבל את התפטרותו של ד"ר קפלן והודה לו על תרומתו הרבה. אבי בלשניקוב מ"מ יו"ר דירקטוריון המרכז הרפואי: "ד"ר קפלן הוביל מהלכי התייעלות רבים בבית החולים והיה הקברניט אשר הוביל את הספינה המפוארת להסדר ההבראה שאושר על ידי בית המשפט. אנו מודים לו על תרומתו הרבה ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".

מדוברות הדסה נמסר כי פרופ' תמר פרץ ראש אגף אונקולוגיה ומבכירי הרופאים בהדסה תמונה למ"מ מנכ"ל המרכז הרפואי ויחד עם שדרת הניהול בבית החולים, בראשות רו"ח והעו"ד שלמה סירקיס המשנה למנכ"ל המנהלתי, יובילו את הדסה למימוש תכנית ההבראה וההתייעלות תוך שימת המטופל במרכז העשייה הרפואית המיטבית של המרכז הרפואי. זאת תוך גיבוש הממשל התאגידי החדש, כפי שהוסכם כחלק מתוכנית ההבראה וקיבל את אישור בית המשפט.

שרת הבריאות יעל גרמן קיבלה את דבר התפטרותו של מנכ"ל בית החולים הדסה אביגדור קפלן; "יש לי הערכה רבה כלפי אביגדור קפלן ואני יודעת שהוא ראה את עבודתו בהדסה כחלק משירות לאומי. צר לי על עזיבתו ואני משוכנעת שהוא היה יכול לבצע את תוכנית ההבראה ולשקם את הדסה. עם זאת, לאור המצב הכספי הקשה אליו נקלעה הדסה, חשב מלווה הוא כורח המציאות ואמצעי של המדינה לוודא מקרוב כי תוכנית ההבראה מבוצעת כראוי. אנו נמשיך לעמוד על דרישה זו בכדי להבטיח את הבראתה של הדסה. אני מודה לאביגדור קפלן על עבודתו המסורה בשנה האחרונה."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום