גברים: בעיות פוריות מנבאות מוות?

(0)
לדרג

מפחיד: על פי מחקר חדש בגברים בני 37 בממוצע, תוצאות לא טובות בספירת זרע קשורות למצב בריאות כללי ירוד ואף למוות בשמונה השנים אחרי הבדיקה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לגברים עם בעיות פוריות סיכון מוגבר למוות, בהשוואה לגברים עם מדדים תקינים בבדיקת זרע. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Human Reproduction.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר האפשרי בין איכות הזרע ותמותה בגברים שעברו בדיקות פוריות, על-סמך נתונים משני מרכזים לטיפול בהפרעות פוריות. בסיכומו של דבר, כ-12 אלף גברים בגיל ממוצע של 37 עברו בירור להפרעות פוריות. נמצא כי אצל גברים עם לפחות שני מדדים חריגים בהערכת נוזל הזרע תועדה עלייה של יותר מכפליים בסיכון לתמותה בשמונה השנים הבאות, בהשוואה לגברים עם תוצאות תקינות. הסיכון המוגבר לתמותה דומה לזה שתואר בקרב מעשנים או חולי סוכרת.

החוקרים מסבירים כי גברים המנסים להביא ילד לעולם הם ככל הנראה יחסית בריאים באותה נקודת זמן ובמצב נפשי מתאים לתכנון העתיד. הם מוסיפים כי גברים שעברו הערכה להפרעות פוריות נטו להיות במצב כלכלי חברתי גבוה מהממוצע, עם רמת השכלה גבוהה יותר, מודעת והקפדה על תזונה בריאה יותר וגישה טובה יותר למערכת הבריאות. עם זאת, כאשר בחנו את שיעורי התמותה באוכלוסיית המחקר, הם מצאו כי בגברים עם מדדים חריגים בבדיקת זרע, כולל נפח זרע נמוך, ריכוז תאי זרע, ניידות תאי זרע, ספירת תאי זרע וסך ספירת תאי זרע ניידים, תוארו שיעורי תמותה גבוהה יותר, בהשוואה לגברים עם מדדים תקינים. בגברים עם לפחות שני מדדים חריגים תועדה עלייה של פי 2.3 בסיכון לתמותה, בהשוואה לגברים עם תאי זרע תקינים לאחר תקנון למצב הבריאותי הנוכחי. לדברי החוקרים, הערכת בעיות פוריות המדגימה איכות זרע ירודה עשויה לשמש כסמן למצב הבריאותי הכללי.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום