עישון בהריון ומאניה דפרסיה

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי חדש מגלה כי עישון בזמן הריון מכפיל את הסיכון של הילד לפתח במהלך חייו הפרעה דו קוטבית; רבים מהלוקים בהפרעה זו מעשנים סיגריות או סמים

מאת: מערכת zap doctors

אם שמעשנת במהלך ההריון מגדילה את הסיכוי של ילדה ללקות בהפרעה דו קוטבית (מאניה דפרסיה) פי שניים. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי American Journal of Psychiatry.

במחקר, שנערך בשיתוף פעולה של מספר אוניברסיטאות בארה"ב, נעזרו החוקרים במאגרי מידע גדולים אשר סיפקו נתונים לגבי חולים במאניה דפרסיה ואורח החיים של האמהות שלהם בזמן ההריון. המידע אודות האמהות כלל את גילן, מוצאן, היסטוריה פסיכיאטרית, שימוש בסמים ועישון, צריכת אלכוהול ונתוני הלידה של היילוד. בסך הכל נבחרו 72 משתתפים חולים במאניה דפרסיה. כקבוצת הביקורת נבחרו, מתוך מאגרי המידע, 754 משתתפים ללא הפרעה דו קוטבית, אשר תאמו לקבוצת המחקר בגיל, במגדר ובאיכות המידע שהיה לגבי אורח החיים של האמהות שלהם.

נמצא כי למי שאמו עישנה בזמן ההריון סיכון כפול לפתח במהלך חייו את ההפרעה. מוצא האם, היסטוריה פסיכיאטרית, צריכת האלכוהול והקפה של האם, או משקל היילוד, לא השפיעו על נתון זה, כמו גם כמות הסיגריות שהאם עישנה.

הלוקים בהפרעה דו-קוטבית סובלים מהפרעת התנהגות, היפר-אקטיביות ולעתים אלימות ואימפולסיביות. בקרב צעירים ומבוגרים החולים במחלה זו גבוהים שיעורי העישון של סמים מסוכנים וסיגריות.

החוקרים מציינים כי זהו המחקר הראשון שהראה קשר בין עישון האם בהריון לסיכון של הילוד לחלות בהפרעה דו-קוטבית. יחד עם זאת, לדבריהם, נדרשים מחקרים נוספים אשר ישללו את האפשרות לפיה האם מעשנת כתוצאה מהפרעה גנטית כלשהי, והיא זו שהשפיעה על היילוד והובילה למחלתו.

במחקרים קודמים בנושא השפעת העישון בהריון נבחן הקשר בין סיגריות לבעיות נפשיות של היילוד במהלך חייו, כגון הפרעות קשב, הפרעות התנהגות, סיכון גבוה לשימוש בסמים מסוכנים והתנהלות לא חברתית.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום