תהיה גבר, תעשה ניתוח פלסטי?

(1)
לדרג

יותר ויותר גברים עוברים ניתוחים פלסטיים: ניתוח אף, אוזניים, שאיבת שומן (כולל בחזה), מתיחת פנים והרמת עפעפיים. גברים, שימו לב: עישון מריחואנה עלול להגדיל את השדיים

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

רבים טועים לחשוב שניתוחים פלסטיים ורפואה אסתטית הם תחום לנשים בלבד. האמנם? תופתעו בוודאי לשמוע, אולם גברים ונשים עוברים ניתוחים פלסטיים כמעט במידה שווה.

כמו כן, עם העלייה בהיקף המנותחים בני המין הגברי, משתנה גם היחס של הגברים שבינינו אל צמד המילים "ניתוח פלסטי" וגם היחס שלהם לאפשרות לעבור ניתוח כזה.

מהם הניתוחים הפלסטיים הפופולריים בקרב גברים? מהו ההבדל בין המינים, לעניין היחס לניתוחים פלסטיים? מדוע הגבר שלך ישמור בסוד את דבר ביקורו אצל מנתח פלסטי? כל התשובות מפי ד"ר אבי ויינברג, כירורג פלסטי בכיר, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בביה"ח ברזילי, ובעל מרפאות פרטיות בירושלים ותל אביב.

מי עובר יותר ניתוחים פלסטיים? גברים או נשים?

"נשים אמנם יותר מחוברות מגברים לפן האסתטי ועוברות יותר טיפולי תחזוקה אסתטיים, טיפולי יופי וקוסמטיקה. אולם ניתוחים אסתטיים הם מנת חלקם של שני המינים. בניגוד למקובל לחשוב, המטופלים של מנתחים פלסטיים אינם בעיקר מטופלות. בפועל כמות הגברים המנותחים מתקרבת לכמות המנותחות. מגמה זו הולכת ותופסת תאוצה עם השנים עוד ועוד גברים עוברים ניתוחים פלסטיים".

אילו ניתוחים פלסטיים פופולריים בקרב גברים?

1. ניתוחי אף: אלה הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בקרב גברים. גברים רבים עוברים ניתוחי אף ובניגוד ליתר הניתוחים הפלסטיים, בניתוח זה הם פחות מתביישים להודות, והם הרבה יותר פתוחים לגביו ומוכנים להודות שעברו טיפול אסתטי, כי הוא נחשב יותר לגיטימי, ולא לנשים בלבד.

2. ניתוחי אוזניים: גברים רבים עוברים ניתוחים אסתטיים באוזניים. היעדר השיער הארוך שיכול לסייע בטשטוש הבעיה, כמו גם נטייה לאיברים גדולים וגסים יותר בקרב הגברים, מניעים גברים רבים לחפש אחר פתרון לאוזניים גדולות או בולטות או א-סימטריות. הפתרון הוא ניתוח פלסטי באוזניים.

3. ניתוחי שאיבת שומן: בשונה מנשים, לרוב אין מדובר בשאיבת שומן בירכיים ובעכוזים או בשאיבת שומן בבטן שתי פרוצדורות פופולריות בקרב נשים אלא בשאיבת שומן דווקא בחזה. גברים עוברים שאיבות שומן בירכיים ובעכוזים וגם בבטן: יותר ויותר גברים מבקשים להיפטר מהכרס שצומחת לה עם הגיל, אולם הם עוברים את הניתוחים הללו פחות מנשים, וגם פחות משאיבות שומן בחזה, שזהו דווקא ההליך הפופולרי והנפוץ בקרבם".

שאיבת שומן בחזה לגבר? האמנם?

"מצב זה בא על רקע התופעה של 'חזה נשי בגוף של גבר'. זוהי תופעה מוכרת ונפוצה, המתחילה בגיל ההתבגרות ונוטה להופיע אף בשלבים מאוחרים יותר. השינויים ההורמונליים של גיל ההתבגרות כוללים תמיד עליה בהפרשתם של הורמונים נשיים. בקרב חלק מהגברים, בשל סיבה לא ברורה, ישנם יותר קולטנים להורמונים הללו, מה שגורם להגדלת החזה ולקבלת שדים בולטים, שאינם אופייניים לגבר. מצב זה פוגע במראה האסתטי ואף ברגשות הגבר שחש פגיעה בגבריות, בלבול רב ומועקה גדלה בשל תגובות הסביבה.

הופעת חזה נשי בגוף של גבר יכולה להיות גם על רקע מחלות (מחלת כבד למשל), על רקע בעיות אנדוקריניות (תופעות ומחלות הורמונליות), על רקע גידול באשכים, מחלות כבד, על רקע שימוש בתרופות וכן על רקע שימוש במריחואנה: גברים הצורכים מריחואנה באופן קבוע ובהיקף ניכר עלולים לסבול מהגדלה של החזה.

הפתרון לתופעה זו הוא ניתוח פלסטי. לרוב מדובר בניתוח שאיבת שומן בשדיים, שלעתים אף מחייב גם ניתוח לכריתת בלוטות שד, כריתת רקמת שד תת עורית".

איזה פרוצדורות נוספות עוברים גברים?

1. ניתוחי מתיחת פנים: גברים רבים עוברים ניתוח מתיחת פנים ועם השנים עוד ועוד גברים מכירים ומאמצים את האופציה להיראות צעירים יותר.

2. ניתוחי עפעפיים: הרמת עפעפיים, העלמת שקיות מתחת לעיניים וכל ניתוחי העפעפיים - פופולריים מאוד בקרב גברים".

מה ההבדלים שניתן לראות בין מטופלים גברים לבין מטופלות?

"אני רוצה להימנע מהכללות, אבל ניסיוני רב השנים יכול בהחלט ללמדני על מספר מאפיינים החוזרים בקרב רבים ממטופליי: ניתן לזהות הבדלים בין המינים. כך, למשל, אני מוצא כי נשים מדברות יותר בפתיחות על ניתוחים פלסטיים, הן פחות מתביישות, פחות מבקשות להסתיר. נשים גם פחות מהססות, פחות מתלבטות והרבה יותר חד משמעיות לגבי רצונן והעדפותיהן בהשוואה לגברים.

אני גם מבחין שנשים המגיעות לייעוץ ולטיפול הרבה יותר נינוחות ומרגישות בבית, בעוד חלק גדול מהגברים מביעים אי נוחות ומשדרים שהם חשים כמו דג מחוץ למים. אני חייב לציין כי עם השנים, עם העלייה במודעות האסתטית גם אצל בנים ועם התפשטות הרפואה האסתטית, ההבדלים בין המינים, בהקשר של ניתוחים פלסטיים, הולכים ומטשטשים. בנים צעירים חשים הרבה יותר בנוח ותחושות ההיסוס, החשש, הבושה והזהירות מאפיינים יותר את בני הדור הלא צעיר והשמרן יותר".

לסיכום, בשנים האחרונות ישנו גידול ברור וחד משמעי במספרם של הגברים הפונים לרפואה הפלסטית, כדי לעבור טיפול אסתטי, אשר ייטיב את מראם וישפר את ביטחונם ודימויים העצמי. הניתוחים הפופולריים בקרב גברים הם רבים ומגוונים. על אף הגידול במספר המנותחים, הגברים עדיין מהוססים, לא דנים בקול בעובדה שהם מועמדים לניתוח פלסטי וחלקם אף מתביישים במצב.

כמו שהיקף המנותחים משתנה הוא הולך וגדל כך גם ישנו שיפור ביחס של הגברים אל עולם האסתטיקה. יותר ויותר גברים עוברים טיפולים אסתטיים ורבים מהגברים, בייחוד הצעירים והפחות שמרניים מודים בכך בפה מלא ואינם מתביישים. נראה כי מגמה זו תתחזק בעתיד.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום