בת 40 עברה כריתת רחם בלידה

(0)
לדרג

יולדת שהריונה הסתבך יולדה בהצלחה בניתוח קיסרי, לאחר שאובחנה שיליית פתח, מצב מסכן חיים שעלול לגרום לדימום רב. האשה ילדה תינוקת בריאה בניתוח קיסרי

מאת: מערכת zap doctors

לידה קשה. יולדת בת כ-40 יולדה בהצלחה בבית החולים בני ציון, לאחר טיפול בסיבוך נדיר ומסכן חיים נוכח עברה הרפואי ושיליית פתח שהתפתחה בהריון. בזמן הניתוח הקיסרי עברה האשה ניתוח כריתת רחם.

במהלך מעקב ההריון של האשה, אם לשניים מחיפה, אובחן מצב נדיר של שיליית פתח, העלולה לגרום בסיכון גבוה לדימום מסכן חיים. לאחר הערכה של צוות המחלקה הומלץ ליולדת ובעלה על ביצוע ניתוח קיסרי מתוכנן וכריתת הרחם. "מדובר במצב מילדותי נדיר שגורמי הסיכון הקשורים בו הם גיל מתקדם של האם, ניתוחים קיסריים חוזרים, גרידה של חלל הרחם ושליית פתח - מצב שבו השלייה מכסה את פתח צוואר הרחם", מסביר מומחה במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר רומן קורובוצ'קה, שהוביל את הצוות הרפואי שאפשר את הלידה. "סיבוך זה היה עלול להוביל לתוצאות חמורות במהלך הלידה אילולא היה מאובחן במהלך ההריון".

לדברי ד"ר קורובוצ'קה, "בעברה הרפואי של האשה שני ניתוחים קיסריים והפסקת הריון מאוחרת עקב מומים בעובר, מצב שבו נדרשה התערבות כירורגית דחופה, במהלכה נעשו מאמצים רבים לשימור פוריות. בעקבות ההיסטוריה הרפואית של המטופלת וגילוי סיבוך זה, הומלץ לה לבצע ניתוח קיסרי וכריתת רחם בו זמנית, על מנת למנוע סיכונים מיותרים עבורה ועבור העובר. בסופו של דבר הניתוח בוצע בהצלחה רבה, האם והתינוקות בריאות".

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום