כל יומיים נהרג ילד בתאונה

(0)
לדרג

לפי נתוני "בטרם", רק החודש מתו 12 ילדים. לילד ערבי או תושב פריפריה סיכון גבוה יותר; "כל עוד התוכנית הלאומית לבטיחות לא תתוקצב, זה עולה לנו בחיים"

מאת: מערכת zap doctors

נתונים מדאיגים: 12 ילדים מתו בחודש האחרון בתאונות שונות, כשבממוצע מדי יומיים וחצי נהרג בישראל ילד בתאונה שייתכן שהיה ניתן למנוע. כך עולה מנתונים שהוצגו השבוע בוועדה לזכויות הילד בכנסת.

דו"ח היפגעות ילדים בישראל לשנת 2013, של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים מציג תמונה עגומה, לפיה בממוצע בכל שלוש דקות נכנס ילד לחדר מיון, כ-500 ילדים ברחבי הארץ מידי יום. עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת השנה נרשמה עלייה בתאונות המתרחשות בחצרות הבתים; זאת כאשר הסיכון לילד ערבי להיפגע גבוה פי ארבעה מילד יהודי והסיכון של ילד בפריפריה להיפגע גבוה פי 2.5 מזה של ילד במרכז הארץ.

ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) שיזם את הדיון אמר כי "צריך להבין שהמצב במגזר הערבי הרבה יותר גרוע. ערך חיי האדם חייב לחלחל למנטליות. לא פחות חשוב מהטיפול והמניעה הוא הפן החינוכי, ההסברתי. צריך לנתב את המשאבים ואת תשומת הלב לאזורים בהם המספרים גבוהים יותר שהם המגזר הערבי והפריפריה".

ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס ציין כי "המספרים הגדולים הללו הם טרגדיה נוראית, משפחות שלמות נהרסות וחשוב שנתניע מהלכים שימנעו את ההרס הזה. מפת השותפים לתכנית היא בלתי נגמרת (16 משרדי ממשלה) ויש המון מה לתקן ולשנות. דברים קורים, אבל יש דברים שניתן לטפל בהם גם טרם תכנית. כל משרד יכול לפעול בביתו למען צמצום ומניעת היפגעות ילדים. לעתים שמים את הדגשים במקומות הלא נכונים, תשתיות למשל לא פחות חשובות מהבריאות. ומכאן אני קורא לוועדה תעזרו לנו במאבק להשגת המשאבים כדי שנוכל לצאת לדרך".

יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) קראה לנציגיהם של משרדי הממשלה שנכחו בדיון לפעול לתקצובה של התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים על ידי משרדיהם ולפעול ליישומה בהקדם... כל יום שהתוכנית לא יוצאת לפועל עלול זה עולה לנו בחיי הילדים".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום