מחלקת אא"ג ברמב"ם הכפילה ניתוחים

(0)
לדרג

בבית חולים רמב"ם נרשמה עלייה של 100% בניתוחי אא"ג, בתוך שנה בלבד; לפי הנתונים שמפרסם המוסד, כרבע ממטופלי המחלקה מגיעים אליו מהמרכז. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מחלקת אא"ג ניתוחי ראש צוואר ברמב"ם, רשמה לזכותה הישג מרשים, כאשר בתוך שנה בלבד עלה מספר הניתוחים המבוצעים בה ב-100%. במהלך 2013 בוצעו במחלקה כאלפיים ניתוחים, זאת לעומת אלף בשנה שקדמה לה. עלייה נוספת חלה במספר המטופלים במרפאות, מ-10 אלף בשנה ל-14 אלף מטופלים.

לפי נתוני המחלקה ברמב"ם, העלייה בכמות הניתוחים במחלקה, נרשמה בעיקר בניתוחים אונקולוגיים של חלל הפה, הראש והצוואר, ניתוחי לארינקס (הגרון, בית הקול) וניתוחי ילדים.

בביצוע ניתוחי תירואיד (בלוטת התריס), נמדדה עלייה משמעותית של 380% במהלך השנה החולפת. בניתוחים לטיפול בגידולים באזור הגרון, למשל, חלה עלייה של 320% בהיקף הפעילות הכירורגית בתחום זה. גם בתחום של ניתוחי בלוטות הרוק נצפתה במהלך שנת 2013 עלייה לא מבוטלת במספר הניתוחים, עם קפיצה של 260% בכמות הטיפולים הללו, אך הנתון המרשים מכולם הוא גידול של 1000% (מ-5 ל-49) בניתוחי ראש צוואר במחלקה שברמב"ם.

נתון נוסף שבו מתגאים בבית החולים הוא עלייה בכמות מטופלי המחלקה אשר מגיעים מאזור המרכז לבית החולים הצפוני. לפני נתוני המחלקה, במהלך 2013 כרבע ממטופלי המחלקה הגיעו מדרום לחדרה.

לדבריו של פרופ' זיו גיל, מנהל אא"ג ברמב"ם, "כמי שהגיע לרמב"ם מאיכילוב, אני יודע כיצד נתפסת הרפואה בפריפריה מול שירותי הרפואה הניתנים במרכז. העובדה שיותר ויותר מטופלים מגיעים אלינו מאזור המרכז והגידול הענק בהיקף פעילות המחלקה מדברים בעד עצמם".

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום