הממשלה תדון: רשות בתי חולים

(0)
לדרג

הצעה להקמת 'רשות בתי חולים ממשלתיים' תעלה היום לדיון בישיבת ממשלה. מדובר בתת הוועדה לבחינת ריבוי הכובעים של משרד הבריאות כחלק מוועדת גרמן

מאת: מערכת zap doctors

הצעת מחליטים לפיה בתי החולים הממשלתיים ינוהלו על ידי רשות ממלכתית נפרדת ממשרד הבריאות תגיע היום (א') לדיון בממשלה. מדובר בהמלצה של ועדת המשנה ל'ריבוי הכובעים' של משרד הבריאות, שפעלה כחלק מועדת גרמן, לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

לדברי שרת הבריאות, יעל גרמן: "המנדט, שניתן לוועדה היה לעסוק בשלושת הכובעים של משרד הבריאות: כקובע רגולציה, כגורם אכיפתה במערכת הבריאות בכלל, ובבתי החולים, בפרט, וגם כבעלים של בתי החולים הממשלתיים. כל זאת משום שריבוי התפקידים הזה מחליש באופן משמעותי את מעמד המשרד ופוגע במערכת הבריאות הציבורית".

תת הוועדה בראשות רונית קן, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, ממליצה להקים רשות מרכזים רפואיים ממשלתיים סטטוטורית, שתוקם מחוץ למשרד הבריאות ובנפרד ממנו, ואליה יועברו מגוון תפקידי הבעלים (פיקוח ניהולי), המצויים כיום באגפי המשרד השונים, על פי המיפוי שהוכן על ידי משרד הבריאות. במסגרת זו, בתי החולים הממשלתיים וכל תאגידי הבריאות, קרנות המחקר, אגודות הידידים והגופים הנוספים שהוקמו לידם (מרכזים רפואיים ממשלתיים), יהיו כפופים לרשות המרכזים הרפואיים הממשלתיים.

לפי הצעת המחליטים מטעם השרה, הרשות תרכז את מלוא התפקידים והסמכויות הנוגעים לניהול ולפיקוח על התנהלות בתי החולים הממשלתיים הכלליים, כיחידות סמך ממשלתיות המצויות בידי הממשלה, ואשר אינם תפקידים וסמכויות הנובעים מן התפקיד השלטוני של משרד הבריאות כלפי בית חולים. בגדר התפקידים והסמכויות הניהוליים יבוא גם מכלול העניינים הנוגעים לפיקוח ובקרה על קשריהם של בתי החולים הממשלתיים הכלליים עם גופים הפועלים לידם, לרבות תאגידי בריאות, חוגי ידידים, וכן גופים המצויים בשליטתם של גופים כאמור, ועל פעילותם של גופים אלה (להלן יכונו גופים אלה בנפרד "גופים קשורים"). לצורך כך, תקבל הרשות לידיה את מלוא הסמכויות הנתונות למשרד הבריאות, בתחומי האחריות האמורים, והתחומים המצויים תחת סמכותו של מנכ"ל משרד הבריאות, לא יכללו, מעת תחילת פעולתה של הרשות, את תחומי אחריות אלה.

יש לציין כי בשלב ראשון ועל מנת להציג פתרון מהיר- הקמת הרשות תהא מכח החלטת ממשלה. זהו פתרון זמני בלבד עד להשלמת תהליך החקיקה. לדברי שרת הבריאות בעת פרסום ההמלצות, "המערכת כולה תתחזק, והציבור יצא אף הוא נשכר, שכן משרד הבריאות צפוי לשפר את תפקודו, ואילו המרכזים הרפואיים יתנהלו לפי אמות מידה מתקדמות של ניהול ושקיפות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום