אפליקציה לאבחון סרטן העור

(1)
לדרג

אפליקציה חדשה, The DermoScreen, מבטיחה לאבחן מלנומה בדיוק של 85%. השימוש באפליקציה ובאביזרים הנלווים אינו חינם אך יכול להציל חיים עבור אוכלוסיות שהנגישות שלהן לרופאים מוגבלת

מאת: מערכת zap doctors

יש חדש תחת השמש. הכירו את The DermoScreen, אפליקציה חדשה, המבטיחה לאבחן מלנומה בדיוק של 85% אחוזים. המפתח, פרופ' ג'ורג' זורידקיס (George Zouridakis), מומחה לטכנולוגית הנדסה מאוניברסיטת היוסטון שבארה"ב, עמל על טכנולוגיה אשר יכולה לזהות מלנומה כבר קרוב לעשור, ולראשונה מדובר ביישום שלה בסמארטפון.

האופן שבו נעשה אבחון ראשוני למלנומה הוא על ידי התבוננות בשומות ומתן תשומת לב למראה שלהן. אם השומות אינן סימטריות, הגבולות שלהן לא ברורים, הגוון לא אחיד והקוטר עולה על 5 מ"מ, כדאי לבדוק את השומה מאחר שיש חשש למלנומה. סממנים חיצוניים אלו מאפשרים לאפליקציה לזהות חשש למלנומה.

כיצד פועלת אפליקציה?

אל האייפון מחברים דרמוסקופ, עדשה מיוחדת, ותאורה חזקה. מכוונים את אלו אל הנקודה הרצויה על העור ומצלמים עם מצלמת האייפון. האפליקציה מנתחת את התמונה ומנסה לקבוע האם השומה או העור עצמו הינם סרטניים. התוצאות ניתנות תוך מספר שניות, והן מדוייקות 85% אחוז מהזמן - אחוזים הזהים לשיעורי הצלחה של רופא העור וגבוהים מאלו של רופא משפחה. עלות האפליקציה והציוד הנלווה הינה 500$. האפליקציה נמצאת בשלב זה בתהליכי הערכה ובקרת איכות סופיים במרכז הרפואי לסרטן אנדרסון באוניברסיטת טקסס.

למי מיועדת האפליקציה?

אם וכאשר האפליקציה תעבור את המבחנים השונים, רמת הדיוק הגבוהה באבחון תאפשר לאנשים ללא גישה למומחים לעבור אבחון ברמת דיוק גבוהה. אם האפליקציה תתריע על סיכון לסרטן העור, רק אז יצטרך המשתמש לפנות למומחים. באזורים בהם אין גישה לבתי חולים, מדובר באפליקציה חיונית שיכולה להציל חיים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום