"מינוי חשב להדסה - מיותר"

(0)
לדרג

כך מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן בדיון בוועדת כספים, "מינוי חשב מלווה יקשה על ניהול בית החולים". יו"ר ועדת הכספים: נמשיך לעקוב אחר יישום הסכם הבראת הדסה

מאת: מערכת zap doctors

מחר צפויים נאמני הדסה להציג את תוכנית ההבראה של בית החולים לנושיו. בדיון מסכם שנערך היום (ב') בנושא הסכם ההבראה של הדסה בוועדת הכספים בכנסת אמר יו"ר הועדה ח"כ ניסן סלומינסקי כי "ועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר יישום הסכם ההבראה ועמידת הצדדים השונים בהתחייבויותיהם. סלומינסקי קרא לאוצר ולממשלה בכלל, להימנע מהישנות משבר דומה בבתי חולים אחרים ולפעול לסייע למרכזים רפואיים מבעוד מועד על-מנת שלא ייקלעו למשברים בהיקף כזה כפי שהיה בהדסה שבסוף יובילו לצורך בהזרמת עוד מיליונים רבים לכיבוי שריפות, שניתן למנוע אותן מלכתחילה".

מנכ"ל הדסה, ד"ר אביגדור קפלן אמר כי "אחרי סה"כ שנה של מו"מ, הגענו להסכם מורכב ומסובך ויאפשר להדסה לחזור להיות היהלום שבכתר מערכת הבריאות. ההסכם מוסכם על הרופאים, על העובדים ועל ההסתדרות הרפואית. הגדלת ההכנסות וקיטון בהוצאות שאינן תפעוליות. האוצר ומשרד הבריאות מתעקשים על הצמדת חשב מלווה להדסה, חוק חובת מכרזים, הממונה על השכר, משטר תאגידי חדש, ימונה דירקטוריון חדש, אנשים עם כישורים מתאימים, ועדת ביקורת חדשה, ועדת שלושה מנציגי האוצר ומשרד הבריאות ומעל לכל, אמורים למנות חשב מלווה. לא איש של בית החולים, מעבר לסכום מסוים, כל תשלום וכל התחייבות תאושר על-ידו, הוא ישתתף בישיבות הנהלה ודירקטוריון. זה יסרס את המנכ"ל, תפקיד שאיננו מתאים לבית חולים. אני רגיש לכספי ציבור לא פחות מהחשב המלווה. אין צורך בחשב מלווה כשיש ועדת השלושה שיכולה למנוע דברים".
עוד אמר קפלן "אני אשקול את צעדיי ביום שייכנס חשב מלווה. איני מאיים בפיטורין, זה לא איומים אך אי אפשר לנהל בית חולים ואני נושא גם את דברי המנכ"ל הבא והבא אחריו. שום מנכ"ל לא יוכל לתפקד אם ישתקו אותו באופן הזה".

ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות והמנכ"ל המיועד, פרופ' ארנון אפק: "קביעת הממשל התאגידי של הדסה, בחירת הדירקטוריון, היו"ר והמנכ"ל. בנוסף, שמירת המצוינות של הדסה. אין יותר שר"פ במיון, דבר לא הוגן לחלוטין. נושא השר"פ בכלל ימשיך להידון אך בוועדת גרמן. כאן הסדרנו מצב קיים אך לא לשנות סדרי עולם בכלל ולכן נושא השר"פ באופן כללי יידון בוועדת גרמן". אפק הודה על מעורבותה של ועדת הכספים בקידום ההגעה לסיום המו"מ והמשבר בכלל.

סמנכ"ל תכנון ותקצוב במשרד הבריאות, יאיר אסרף ציין שבסך הכל המדינה משתתפת בהסכם במעל 1 מיליארד שקלים ומנכ"לית נשות הדסה בישראל, גב' אודרי שמרון אמרה כי גם ארגון נשות הדסה משתתף אף הוא בכ- 1 מיליארד שקלים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן קרא לוועדת הכספים להמשיך ולעקוב אחר יישום ההסכם, כדי שהאוצר לא ייסוג מהתחייבותו להשקיע בהדסה. "המשבר בהדסה טרם הסתיים. זה רק הסוף של ההתחלה. חישבנו את התרומה של הרופאים במהלך המו"מ בכחצי מיליארד ¤ על-מנת להציל את הדסה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום