הקשר בין בשר לסוכרת

(0)
לדרג

סקירה: צריכת חלבון מהחי עלולה להעלות את הסיכון לחלות בסוכרת ב-19% בקרב נשים בעלות משקל יתר. לדברי החוקרים, יש לשקול להגביל צריכת מוצרים אלו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אכילת בשר, קשורה לסיכון מוגבר לסוכרת, בעיקר בקרב נשים בעלות עודף משקל. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Diabetes Care.

במטרה להעריך את הקשר בין דיאטה עתירת חלבון, בעיקר מהחי, לסוכרת, ערכו חוקרים מהולנד סקירת מחקרים מקיפה. בסך הכל נכללו נתונים של כמעט 11 אלף חולות סוכרת מרחבי אירופה, וקבוצה נוספת של 15 אלף גברים ונשים, מהם כ-700 חולי סוכרת.

נמצא כי צריכת חלבונים גבוהה יותר מלווה בעלייה של 13% בשיעורי תחלואה של סוכרת לכל עלייה של 10 גרם חלבון, זאת גם לאחר התחשבות בגורמי סיכון אחרים לסוכרת. בקרב נשים, הקשר בין צריכת חלבונים מכל סוג וחלבונים מן החי והעלייה במקרי סוכרת עמד על 10%, כאשר בנשים בעלות עודף משקל הסיכון גבוה יותר - 19% בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין. החוקרים לא זיהו קשר דומה בגברים. עם זאת הנתונים לא הצביעו על קשר מובהק בין אבחון סוכרת לצריכת מוצרי חלב, דגים או חלבונים מן הצומח.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הגדול ביותר מסוגו והוא המחקר הראשון להערכת הקשר בין שכיחות סוכרת מסוג 2 לצריכת חלבונים באירופה. לדבריהם, צריכה גדולה יותר של חלבונים מלווה בסיכון גבוה יותר לסוכרת. נוכח העלייה המהירה בשכיחות המחלה, החוקרים מאמינים כי יש לשקול להגביל צריכת חלבונים בתזונה, בפרט חלבון מן החי.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום