יישור שיניים: גשר שסומכים עליו

(0)
לדרג

רוצים חיוך מושלם? הכירו את Insignia, טכנולוגיה חדשנית ליישור שיניים, המאפשרת לאורתודונט לתכנן מראש את הטיפול האופטימאלי עבור כל אחד ואחד

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: רפואת שיניים

בשנים האחרונות התפתחה בתחום האורתודונטיה שיטה המאפשרת יצירת הדמיה טרם הטיפול שמאפשרת לנו לצפות את תזוזת השיניים העתידית ואת התוצאה הסופית.

טכנולוגיה זו פועלת באופן הבא: לאחר לקיחת מידות של שיני המטופל, המידות נשלחות למעבדת חו"ל. במעבדה הן עוברות סריקה והמידע מועבר לתוכנה תלת ממדית. כך מתקבלת תמונה של הלסתות ושל השיניים במצבן ההתחלתי. על ידי תוכנה ייעודית ניתן לבצע תנועת שיניים, עד למצב של סגר אופטימלי וחיוך מושלם. מה יתרונה של השיטה? ומה מציעה הטכנולוגיה האורתודנטית החדישה לחיוכים שלנו? ד"ר מיכאל טולצ'ינסקי, מומחה ליישור שיניים ולסתות, משיב.

יישור שיניים: חידושים טכנולוגיים (אילוסטרציה)
יישור שיניים: חידושים טכנולוגיים (אילוסטרציה)

כיצד פועלת הטכנולוגיה החדשנית ליישור שיניים?

"אותה אינפורמציה של תנועת השיניים - ממצבן ההתחלתי ועד למיקומן האידיאלי - מתורגמת לתכנון המכשור שיבצע את העבודה. האינפורמציה מועברת למכונת חריטה שמייצרת סמכים אישיים לכל שן ושן ולמכונה שמייצרת את הקשתות. הסמכים מגיעים עם מגשיות הדבקה מיוחדות, דבר שמאפשר את הדיוק במיקום הסמכים על גבי השיניים. פיתוח השיטה מאפשר תיכנון טיפול יותר מדויק, מכשור יותר מדויק אשר ממוקם בדיוק רב יותר וכל אלה תורמים לטיפול הרבה יותר יעיל וקיצור משך הטיפול."

מהו החידוש העיקרי של הטכנולוגיה הזאת?

"החידוש העיקרי טמון בכך שאנחנו יכולים לבצע הדמייה של כלל הטיפול, הדמייה הכוללת את התוצאה הסופית שלו. על ידי הסריקה הדיגיטלית של חלל הפה טרם הטיפול, ניתן כבר לדייק ולחזות מתחילת הדרך את התוצאה הסופית האופטימלית של הטיפול. ניתן לכוון את המיקומים המדוייקים של תזוזת השיניים עד לתבנית הסופית. טיפול זה חוסך זמן יקר בתהליך יישור השיניים, בזכות היכולת של האמצעים הדיגיטליים לחזות את התזוזה של כל שן ושן לבד - וגם ביחד, כמקשה אחת".

איזה שיטות הדמייה קיימות כיום בעולם רפואת השיניים?

"ה-Insignia היא שיטת הדגל, היודעת לייצר את ההדמיה הטובה ביותר כיום, עבור טבעות חיצוניות ושקופות. שיטות אחרות בתחום יודעות לעשות זאת גם עבור טבעות פנימיות INCOGNITO ופלטות שקופות INVISALIGN. אותן ההדמיות משפרות גם את הטיפול הבין תחומי, במידה ונדרש: למשל, צורך בניתוח תיקון לסת, לצד יישור השיניים עצמן. הן תורמות לתכנון המשותף של הרופאים בין כל התחומים הנדרשים, עד לתוצאה האסתטית ביותר, לה יזכה המטופל".

למי מתאימה שיטת ההדמייה?

"שיטה זו מתאימה לכל אחד, ובכל גיל. רק במידה ועדיין חסרות שיניים קבועות רבות, שעדיין לא בקעו, השיטה יכולה להיות פחות יעילה, כי קשה יהיה ליצר סמכים עבור שיניים שגודלן וצורתן עדיין לא ידועים. השיטה היא מאוד מתוחכמת, ומייצגת את הפנים העתידיות של תחום האורתודנטיה. חשוב להבין כי דווקא במקרים 'הפשוטים' ביותר של יישור השיניים, ניתן להגיע לתוצאות לא טובות, ולכן ההדמייה מסייעת למנוע מצב זה".

כמה זמן השיטה עובדת בישראל?

"בערך כשלוש שנים, והתוצאות שלה מרשימות מאוד. ההדמייה לא רק מסייעת לקצר את העמדות הסופיות של השיניים, אלא מסייעת גם בהגעה לתוצאה הטובה ביותר. יש לציין כי למרות ההדמייה, ישנה חשיבות רבה לאופן עבודתו ולמקצועיותו של הרופא המטפל. המעבדה מביאה לרופא את נתוני ההדמייה המלאים, אך אותו אורתודנט הוא זה שצריך להתאים בעזרתה את סוג הטיפול לכל מטופל ומטופל, באופן אישי".

"מכאן שהמיומנות של הרופא המטפל חיונית להצלחת הטיפול, למרות דיוקה של ההדמייה. כמו כן, צריך לדעת שלעתים הגוף לא מגיב בדיוק כמו שצפינו באמצעות המחשב, ולכן על הרופא לקחת בחשבון מראש כל תגובה טיפולית היכולה להיווצר בחלל הפה, ולתת לה פתרון בזמן אמת".

בואו לדבר על זה בפורום אורתודונטיה ומחייכים - יישור שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום