חידוש: שאיבת שומן בלייזר - למי מתאים?

(0)
לדרג

בניגוד לשאיבת שומן רגילה, התקדמות הטכנולוגיה האסתטית מציעה לנשים ולגברים שאיבת שומן בלייזר. מדובר בהליך פשוט, חד-פעמי ובעל תוצאה מרשימה

רופא מנתח פלסטי
03-6914150

בניגוד לשאיבת שומן רגילה, שאיבת שומן חדשנית - הנעשית באמצעות קרן לייזר - וקיימת בשוק הרפואה האסתטית מזה שנים אחדות, מציעה לנשים ולגברים כאחד פרידה נצחית מעודפי השומן בגופם, על ידי פעולה חד-פעמית.

לאורך השנים האחרונות תחום הלייזר מתפתח ומשתדרג, וכיום, באמצעות קרני לייזר מתקדמות, ניתן לבצע שאיבת שומן, על ידי חתך של סנטימטר בודד באזור המיועד, שדרכו קרן הלייזר מכווצת את סיבי הקולגן, שואבת את השומן העודף, ומכווצת את העור - עד לתוצאה חלקה ומקסימאלית.

את הליך שאיבת השומן בלייזר ניתן לשלב עם הליכים אסתטיים נוספים, כגון שימוש בשומן העודף והשאוב, לטובת שדרוג מראה עור הפנים על ידי הזרקות. ד"ר אלכס לבנברג, מומחה לכירורגיה פלסטית ועוסק ברפואה אסתטית, מסביר על ההליך.

שאיבת שומן בלייזר (אילוסטרציה)
שאיבת שומן בלייזר (אילוסטרציה)

למי מתאימה שאיבת שומן בלייזר?

"שאיבת שומן בלייזר מתאימה לאותם אנשים שעשו דיאטה, שלאחריה נשארו בגופם מרבצי שומן שהגוף לא יכול להיפטר מהם. אצל האישה, אזורים אלו מאופיינים לרוב באזור הבטן והירכיים, המותניים, ואזור פנים הברכיים. אצל גברים, האזורים המועדים הם בדרך כלל באזור המותניים. אך יש לציין שפעולת שאיבת השומן בלייזר טובה מאוד גם לגברים שסובלים מעודף שומן באזור השדיים - ואינם מעוניינים בניתוח שאיבת שומן רגיל".

כיצד יש להתכונן להליך שאיבת השומן בלייזר?

"אין צורך להתכונן אליו בשום דרך. ההליך מתאים לכל אחד בריא שאין לו מחלות רקע. פשוט מגיעים - ומבצעים".

מה ההבדל בין שאיבת שומן בלייזר לשאיבת שומן רגילה?

"בשאיבת שומן בלייזר ניתן גם לשאוב את השומן, ובאותו הזמן לייצר חום שבעזרתו העור מתכווץ, ואיתו הקולגן. בשאיבת שומן רגילה, לא משתמשים בלייזר שמייצר חום, שבעזרתו ניתן להגיע לתוצאה אסתטית טובה הרבה יותר".

כיצד מתבצעת שאיבת השומן בלייזר מבחינה טכנית?

"הפרוצדורה נעשית בהרדמה מלאה או מקומית - עם טשטוש. אנו מבצעים חתך של כחצי סנטימטר באזור שאותו אנחנו רוצים לשאוב. לאחר זאת אנחנו מכניסים לגוף צינור, שבתוכו קיים סיב לייזר. תפקיד הסיב הוא לפרק את כדוריות השומן, וליצור חום שמכווץ את סיבי הקולגן בגוף, וכך לגרום להתכווצות העור. מכאן שלאחר הפעולה העור נראה יפה ומתוח".

כמה זמן נמשכת ההחלמה משאיבת השומן בלייזר?

"בדרך כלל משתחררים באותו היום הביתה. לאחר ההליך יש ללבוש מחוך למשך שלושה שבועות, על מנת להגן על האזור המטופל. כמות הכאבים היא מועטה, אך עלולים להיווצר שטפי דם בודדים כתוצאה מהשימוש בסיב הלייזר, לעומת שאיבת שומן רגילה, שבה כמות שטפי הדם היא לרוב גדולה בהרבה".

מהם הסיכונים של ההליך?

"כמו בשאיבת שומן רגילה, קיימים סיכונים של עור בעל מראה לא אחיד, או דימומים וזיהומים שמתרחשים בעקבות ההליך. אך אלו הם מקרים נורמטיביים, שמאפיינים כל פרוצדורה כירורגית - והם די נדירים. בשטח, כמות תופעות אלו היא מאוד מועטה".

בואו לדבר עם ד"א אלכס לבנברג בפורום מתיחת פנים והצערת עור הפנים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום