סובלים מנשירת שיער? יש פתרונות

(0)
לדרג

גנטיקה, תזונה, שינויים הורמונליים או טיפול לא נכון בשערות כל אלה עלולים ליצור נשירת שיער העלולה אף להביא להתקרחות של ממש. כיצד ניתן לשקם את מראה השיער?

מאת: מערכת zap doctors

השיער שעל ראשנו חשוב מאוד לתפיסה העצמית ולדימוי העצמי של כולנו. ברגע שהשיער מתחיל לנשור ולנשור, רובנו נכנסים ללחץ, מרגישים אבודים מול המצב, ומחפשים דרכים מהירות לתקן אותו. אז איך באמת ניתן לשקם את מצב השיער? באיזה אמצעים?

ד"ר אלכס גינזבורג, מומחה לשיקום שיער ומנהל פורום השתלת שיער ונשירת שיער באתר zap doctors, משיב לשאלותינו בנושא.

התקרחות - שיטות לטיפול (אילוסטרציה)
התקרחות - שיטות לטיפול (אילוסטרציה)

מהן הסיבות להתקרחות נשית וגברית?

"כדי לשקם את השיער הנושר והחלש, ראשית, יש לבדוק האם אנחנו בעצמנו עושים משהו על מנת להזיק לו. מתיחת יתר של השיער על ידי איסוף, שינה עם שיער אסוף, וכן החלקות כימיות מסוגים שונים משפיעים על שורש השערה ויוצרים נשירה. במידה וזה לא העניין, לעתים אנמיה או מחסור בוויטמינים גורמים לנשירת שיער. לכן, במצב של נשירה מתמשכת, רצוי לבצע בדיקות דם אצל רופא המשפחה ולוודא שלא חסר דבר בגוף.

אצל גברים המצב שונה לחלוטין כ-98% מהגברים סובלים מנשירה על רקע גנטי הורמונלי. בשנים האחרונות 2 מתוך 3 בחורים צעירים מתחילים בתהליך ההתקרחות וזה נובע כנראה מתזונה, מקרינה וכמובן מהסיבה המרכזית גנטית הורמונלית".

האם קיימת בדיקה יסודית ומקיפה יותר שתצביע על מצב השערות?

"ניתן לבצע בדיקה מיקרוסקופית של השיער, ובאמצעותה לראות איך הוא בנוי, ואם קיימת סיבה כלשהי שגורמת לנשירה, כמו למשל שיער שנשבר בעקבות מחלה מסוימת או בעקבות פטריה. לאחר הבדיקה, שמתבצעת אצל מומחה לשיער או אצל רופא עור, במידה ומתגלה בעיה, הרופא יכול להתאים טיפול תרופתי לשיפור המצב.

ישנה בדיקה שנקראת טריקוגרם מושכים מספר שערות ובודקים באיזה שלב השערה נמצאת: צמיחה או נשירה, ועל פי זה נעשית האבחנה.

בדיקה נוספת היא בדיקה גנטית בה ניתן לגלות האם המטופל/ת נושא/ת את גן ההתקרחות ועל פי התוצאה מחליטים על טיפול תרופתי כן או לא".

מבין שלל התרופות שמוצעות כיום לצרכן הישראלי, איזו באמת תורמת להפסקת הנשירה?

"ישנם טיפולים יעילים שיכולים למנוע נשירה, ולעודד את צמיחת השיער, אצל גברים ונשים כאחד. מינוקסידיל, למשל, היא למעשה תרופה להורדת לחץ דם, שאחת מתופעות הלוואי שלה היו צמיחת שיער בכל חלקי הגוף. בעקבותיה, רקחו תמיסה מזוקקת יותר, שאכן עוצרת נשירה וגורמת לצמיחת שיער. תרופה זו נמכרת כיום בכל בתי המרקחת, ללא מרשם רופא. אצל נשים, תרופה זו נחשבת ליעילה במיוחד, ומעלה את אחוזי השיער בכ-30 אחוזים".

איזה טיפולים נוספים יעילים להפסקת נשירת שיער?

"ישנו טיפול שנקרא מזותרפיה, בו מחדירים את חומר המינוקסידיל, באמצעות הזרקה או לחץ אוויר אל תוך האפידרמיס של העור. בעזרת טיפול זה ניתן להגיע לכ-70 אחוזי שיפור. בנוסף לכך, קיים גם טיפול מקומי לנשים, המדכא את ההורמון הגברי הגורם, מבחינה גנטית, לנשירת שיער מוגברת. הטיפול הזה לא מתאים לכל אישה. למשל, הוא לא מתאים לנשים המנסות להיכנס להריון, או לנשים בזמן טיפולי פוריות. כיום, עם הקידמה הטכנולוגית, ישנם גם דיווחים על טיפולים נגד נשירת שיער באמצעות לייזר, אך אלה בינתיים לא באמת הוכיחו את עצמם".

"לעומתם, טיפולים אחרים שהם בהחלט יעילים הם טיפולי PRP, שמתנהלים באופן הבא: שואבים מווריד המטופל דם עשיר בתאי טסיות, מפרידים על ידי צנטריפוגה את הכדוריות הלבנות והאדומות, ומזריקים את החומר המזוקק לקרקפת. תאי הטסיות משפיעים ומפעילים את תאי הגזע, המזרזים צמיחה של שיער. בשנים האחרונות טיפול זה הוא בעל תוצאות טובות מאוד, וכן אין בו סיכונים, או תופעות לוואי, כי החומר שמוזרק לקרקפת מיוצר על ידי גוף המטופל עצמו".

כיצד מתבצעת השתלת שיער כירורגית?

"השתלת שיער היא פעולה כירורגית שבאמצעותה שיער נלקח מחלקו האחורי של ראש המטופל, חלק בעל תכונה גנטית של עמידות בפני הקרחה. את השיער משתילים תחת הרדמה מקומית באזורים המתקרחים, ולאחר שלושה חודשים, השיער מתחיל לצמוח.

היות ומדובר בהרדמה מקומית אין כל סיכון בפעולה זו. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לנו כיום לבצע השתלות ללא צלקת ולהגיע לרמה של מראה טבעי ביותר. הטיפול לוקח בממוצע בין 4-6 שעות, ללא כאבים. השערות המושתלות נופלות תוך חודש לערך והשיער החדש, כאמור, מתחיל לצמוח לאחר 3 חודשים בהדרגה. כעבור 6 חודשים מדובר ב-50% מהתוצאות ולאחר שנה התוצאות הן סופיות".

בואו לדבר על זה בפורום השתלת שיער וטיפול בנשירת שיער והתקרחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום