פוסט טראומה - כאב לב מסוכן

(0)
לדרג

לפי מחקר אמריקאי גדול שנערך בקרב יוצאי צבא, הפרעת דחק פוסט-טראומטית מלווה בסיכון של עד 50% להתקף לב, מחלות לב וכלי דם, ואי-ספיקת לב

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס American Association for Geriatric Psychiatry, עולה קשר בין תסמונת דחק בתר-חבלתית (PTSD או Posttraumatic Stress Disorder) במבוגרים להתפתחות סוגים מסוימים של מחלות כלי דם, כלל התקף לב.

במחקר שכלל יותר מ-135 אלף אמריקאים יוצאי צבא מעל גיל 54, נמצא כי בקרב הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית תועדה עלייה של 80% בסיכוי למחלות כלי דם, בהשוואה למשתתפים תואמי גיל ללא הפרעה פוסט-טראומטית. כמו כן תוארה עלייה של 82% בסיכון לאוטם שריר הלב, של 60% במחלת כלי דם היקפית ושל 56% בסיכון לאי ספיקת לב אצל מי שסבלו ממחלות לב.

במהלך שמונה שנות מעקב, תועדה עלייה של 45% בסיכון למחלות כלי דם, עלייה של 49% בסיכון להתקף לב, ועלייה של 35% בסיכון למחלת כלי דם היקפית, בהשוואה לאלו ללא הפרעה פוסט-טראומטית.

התחשבות במשתנים שונים, כולל נתונים דמוגרפיים, הפרעות הקשורות בשימוש בחומרים, הפרעות פסיכיאטריות אחרות ומחלות רקע דוגמת יתר לחץ דם וסוכרת, הורידה מעט את הסיכון, אך עדיין הסיכון למחלות כלי הדם היה גבוה יותר בקרב הסובלים מפוסט טראומה: עלייה בהיקף של 25-50% בסיכון להתקף לב, מחלות לב וכלי דם, מחלת כלי דם היקפיים ואי-ספיקת לב.

לדברי החוקרים, דרוש ניטור משמעותי יותר וטיפול בפוסט טראומה במבוגרים למניעת מחלות מסוימות בטווח הארוך. החוקרים מודים כי לא ניתן להכליל את התוצאות למטופלים צעירים יותר או למי שאינם יוצאי צבא.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה - אבחון וטיפול נפשי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום