יום עצמאות: חוגגים ובטוחים

(0)
לדרג

זהירות, עצמאות! מדי שנה מגיעים לבית חולים חוגגים רבים. מדריך זה יסייע לכם להימנע מכוויות מזיקוקי דינור ומנגלים, ויסביר על הסכנות בשימוש בתרסיסי קצף ושלג

מאת: מערכת zap doctors

מדי שנה במהלך חגיגות יום העצמאות מגיעים לחדרי המיון ברחבי ישראל ילדים וצעירים לאחר שנפגעו משימוש בתרסיסי קצף ושלג, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ.

ד"ר חוסיין עאמר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו אומר, כי על ידי הקפדה על מספר כללי בטיחות בסיסיים ניתן להבטיח, כי החגיגות לא יופרעו על ידי תאונות מסוג זה.

לדבריו, על מנת לעבור את החג בשלום מומלץ להישמר ממנגלים חמים ומזיקוקים אשר עלולים לגרום לכוויות. חשוב לשים לב שהמנגל יציב, על מנת שלא יתהפך בזמן השימוש. כמו כן אין לאפשר לילדים "לטפל" במנגל עצמו, או לחלוץ לידו נעליים מכיוון שהם עלולים לדרוך על גחלים לוהטים או שיפודי עץ משומשים.

בנוסף, יש להיזהר מפגיעה בעיניים מזיקוקים ומתרסיסי קצף ושלג. "עשן הזיקוקים עלול לחדור לעיניים ולגרום לצריבה ולדמע של שעות רבות, במיוחד לבעלי עדשות מגע. התרסיסים השונים מכילים חומרים כימים רעילים ובמגע עם העיניים הם יוצרים תחושת צריבה קשה ומהווים סכנה לעיניים. החומר הכימי שבספריי יכול לגרום לנזק בלתי הפיך", אומר ד"ר עאמר.

לדבריו, פגיעה מתרסיס עלולה להסתיים לעתים קרובות באשפוז של מספר ימים. החומר הכימי שבספריי יכול לגרום לכוויה ברמה כזו או אחרת של קרנית ולחמיות העין, הדבר גורם לכאב ומקשה על עצימת העין, ועלול לנטרל את העין ליממה ואף יותר. "לפני השימוש בתרסיס קצף יש לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי מכון התקנים, להישמע לההנחיות שעל הבקבוק המדגישות שלא להתיז לכיוון העיניים, ולהימנע משימוש במקומות הומים וצפופים.

"אם ישנה פגיעה מתרסיס קצף המצריכה טיפול רופא, עדיף להביא עם הנפגע וגם את בקבוק התרסיס לחדר מיון, על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעניק טיפול מיטבי בהתאם לסוג החומרים הנמצאים בתרכובת התרסיס", אומר ד"ר עאמר.

עוד הוא מדגיש כי יש להקפיד להשגיח על הילדים הקטנים כאשר מגיעים למקום בילוי, וחשוב מאוד להצטייד במהלך הבילוי בכמויות גדולות של שתייה, במיוחד בימים חמים בהם מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה, על מנת למנוע מקרים של התייבשות.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום